اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا:

کمیته امداد صومعه‌سرا حامی 1500 دانش‌آموز محروم است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا گفت: بالغ بر یک‌هزار و 590 دانش‌آموز محروم صومعه‌سرایی زیر پوشش و حمایت مالی کمیته امداد این شهرستان هستند.

کمیته امداد صومعه‌سرا حامی 1500 دانش‌آموز محروم است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمد ملک‌دوست پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته امداد این شهرستان در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: همزمان با مهر امسال، دانش‌آموزان بی‌بضاعت زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

وی زیر پوشش قرار دادن دانش‌آموزان محروم و نیازمند را اصل مهمی در تربیت نسل آینده دانست و افزود: تمام هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان بی‌سرپرست یا بد سرپرست و فقیر صومعه‌سرا از طرف کمیته امداد این شهرستان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا از زیر پوشش قرار دادن یک‌هزار و 590 دانش‌آموز محروم و نیازمند این شهرستان همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد و تصریح کرد: کمیته امداد صومعه‌سرا با قبول هزینه‌های تحصیلی این تعداد دانش‌آموز بی‌بضاعت خواستار ایجاد رفاه و آسودگی خیال برای خانواده‌های آنها است.

وی با بیان اینکه دانشجویان بی‌بضاعت صومعه‌سرا نیز در حیطه پوشش مالی کمیته امداد این شهرستان قرار دارند، خاطرنشان کرد: بالغ بر 159 دانشجوی صومعه‌سرایی زیر پوشش و  حمایت مالی این ارگان قرار دارند.

به گفته ملک‌دوست در سال تحصیلی گذشته بالغ بر 860 میلیون ریال برای حمایت مالی‌ و تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مذکور هزینه شده است.

وی با اشاره به برپایی کلاس‌های تابستانه برای دانش‌آموزان زیر‌پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا بیان کرد: در تابستان امسال 260 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا و بخش گوراب‌زر میخ از دوره‌های آموزشی در حوزه‌های هنری، صنایع دستی، کمک‌های اولیه و علمی استفاده کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد صومعه‌سرا، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت را به دلیل سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی و نهادینه کردن ارزش‌های نظام ضروری خواند و ادامه داد: طرح تابستانی «ره پویان ولایت» صومعه‌سرا با هدف استفاده بهینه از اوقات فراغت برای تعالی علمی و اخلاقی نوجوانان و جوانان از جمله این طرح‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: قرار است با هماهنگی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و حوزه خودکفایی صومعه‌سرا برای شرکت کنندگان در طرح تابستانی «ره پویان ولایت» در رشته‌های خیاطی، رایانه، نقاشی، احکام و کمک‌های اولیه گواهی فنی و حرفه‌ای صادر شود.

ملک‌دوست با تصریح بر اینکه در سال جاری عملیات احداث 92 واحد مسکونی محرومان زیر پوشش کمیته امداد صومعه‌سرا آغاز شده است، بیان کرد: از این تعداد، 52 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک صادرات و 42 واحد نیز به بانک سپه این شهرستان معرفی شده‌اند.

وی جمعیت آماری کمیته امداد صومعه‌سرا در سال 89 را بالغ بر 23 هزار و 500 نفر در قالب 11 هزار و 200 خانوار اعلام کرد و گفت: در سال جاری با اجرای طرح «تک خدمتی» این میزان جمعیت آماری به رقم 19 هزار نفر در قالب 10 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد صومعه‌سرا کاهش یافته است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول