اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره):

18 اردوگاه در کشور عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مشاور معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از فعالیت 18 اردوگاه فرهنگی تربیتی کمیته امداد در کشور خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و... از جمله برنامه‌های شاخص این اردوگاه‌ها است.

18 اردوگاه در کشور عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید خلیل رفیعی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی و اذان یادواره امام هادی(ع) در همدان توجه به آیات قرآن و تدبر در آن را امری ضروری دانست و افزود: تک تک آیات قرآن برای انسان‌ها درسی مهم است.

وی با اشاره به جشنواره قرآنی در هفت استان کشور اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های قرآنی و سرود شامل حفظ ،ترتیل، اذان و سرود برگزار شد.

مشاور معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از برگزاری جشنواره قرآن و ترتیل در استان‌های همدان، کرمانشاه و مازندران به صورت همزمان خبر داد و گفت: در جشنواره‌های استان‌های مازندران و کرمانشاه 331 دانش‌آموز دختر و در جشنواره همدان 192 دانش‌آموز پسر شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سرود در استان‌های البرز، اصفهان و بوشهر نیز بیش از 500 دانش‌آموز پسر حضور داشتند.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز در سخنانی حضور دانش‌آموزان در این مسابقات را توفیقی بزرگ دانست و افزود: دانش‌آموزان باید قدردان این فرصت مغتنم باشند.

حجت‌الاسلام حاج آقا نقوی از قرآن با عنوان کتاب نور، هدایت و رحمت یاد کرد و اظهار داشت: با انس همیشگی با قرآن این ویژگی‌ها در درون انسان گنجانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: امروز دشمن برای گرفتن قرآن از جامعه مسلمانان اقدام به ساخت فیلم‌های موهن علیه مقدسات مسلمانان به ویژه پیامبر اکرم(ص) می‌کند تا به مقابله با اسلام برخیزد.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار داشت: ما هرچه داریم از پیامبر(ص) بوده و هست و اگر حضرت رسول(ص) را از ما بگیرند دیگر از دین اسلام چیزی نخواهد ماند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان همدان نیز از حضور هفت استان در این جشنواره خبر داد و گفت: تعداد 146 دانش‌آموز پسر در سه رشته قرائت، حفظ و اذان شرکت کردند.

جعفر روشن‌سرشت تقویت باورهای دینی ،تحکیم پیوند بین جوانان و قرآن، شناسایی استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان و افزایش سطح اعتماد به نفس دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات مختلف را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

وی برگزاری فوق برنامه‌هایی شامل مسابقات ورزشی، بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی همدان و برنامه‌های مختلف دینی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

گفتنی است در مراسم اختتامیه این جشنواره از 28 برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول