اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

رئیس کل بانک مرکزی باید به نمایندگان مردم پاسخ دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس کل بانک مرکزی باید به نمایندگان مردم در رابطه با مسائل مختلف حوزه کاری خویش پاسخ دهد.

رئیس کل بانک مرکزی باید به نمایندگان مردم پاسخ دهد

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: نرخ ارز دارای نوسانات بسیار زیادی شده است و در این‌باره رئیس کل بانک مرکزی به عنوان متولی امور ارزی کشور باید به مردم پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: مجلس در دو نوبت وزیر اقتصاد را به مجلس فرا خوانده است و توضیحات حسینی را شنیدند اما به هیچ عنوان این توضیحات قابل قبول نمایندگان مجلس نیست و باید در عمل شاهد کاهش نرخ ارز باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به افزایش قیمت دلار به 2هزار و 500 تومان، خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد در جلسه هفته گذشته قول کاهش قیمت در دو روز آینده را داده بود اما این قول نیز عملی نشد.

سبحانی‌نیا ادامه داد: یکی از مواردی که وزیر اقتصاد بر آن تاکید دارد عدم ارتباط ایشان با نوسانات ارز است و معتقد است رئیس کل بانک مرکزی باید به مجلس بیاید و در این رابطه اظهار نظر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به هر حال حسینی سکاندار اقتصاد کشور است و باید با همکاری دولت و رئیس کل بانک مرکزی امور مربوط به نوسانات ارز را کنترل و بازار را از این آشفتگی خارج کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس برنامه‌ای برای استیضاح وزیر اقتصاد دارد یا خیر، بیان داشت: فعلا چنین مسئله‌ای در بین نمایندگان مطرح نیست و ما امیدواریم این مسائل و نوسانات ارز و دلار با گفت‌وگو و تعامل دولت و نمایندگان مجلس حل شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرد که در مجلس حضور یابد و توضیحات خود را در خصوص نوسانات ارز و طلا بدهد اما فعلا بهمنی در مجلس حضور پیدا نکرده است.

سبحانی‌نیا با اشاره به جلسه نمایندگان مجلس با وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: مجلس از وزیر اقتصاد سئوالی در رابطه اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر بمب ارزی که دولت بنا بود منفجر کند سئوال داشت که توضیحات وزیر قانع کننده نبود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه آینده مجلس با وزیر اقتصاد به روز چهارشنبه موکول شد و وی مجدداً برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در مجلس حاضر می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول