اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

دلال‌ها از اشتباه بانک مرکزی استفاده و ارز را گران‌تر فروختند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: دلال‌ها از خلاءهای قانونی استفاده کرده و با اشتباه بانک مرکزی در اعتماد به آنها در واگذاری‌ ارز توانستند ارز خریداری کنند و ارزها را در جیب خود قرار داده و بعد هم سر و صدا کردند تا گران‌تر بفروشند.

دلال‌ها از اشتباه بانک مرکزی استفاده و ارز را گران‌تر فروختند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع کارکنان صنایع مس سرچشمه رفسنجان اظهار داشت: بعضی‌ها در تاریخ کشورشان اسم انتخابات را هم نشنیده‌اند‌ به دیگران می‌گویند که مخالفان را در حکومت دخالت دهید.
احمدی‌نژاد گفت: این کشورها نسخه خودشان را می‌پیچند و خودشان را می‌زنند، زیرا اسیر هستند و به امریکا و اروپا تعهد داده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه ما نیز معتقد به عدالت، آزادی تمام ملت‌ها هستیم، ابراز داشت: موضعی که شما مدعی آن شده‌اید و متوجه هم نیستید که دشمنان خودتان را می‌زنند.
احمدی‌نژاد افزود: ما غربی‌ها و این کشورها را نصیحت کرده‌ایم، اما انگار پنبه در گوش‌ها است.
وی به دولت آمریکا گفت: کجا می‌روید، هیجان دارید و شعار می‌دهید و توهین می‌کنید در حالی که این راهی که می‌روید، راه بن‌بست و سقوط است.
احمدی‌نژاد بیان داشت: فکر می‌کنید، اگر شما توانستید به سوریه ضربه بزنید، رژیم صهیونیستی نجات پیدا می‌کند و یا با وارد کردن فشار به ایران و به کارگیری بخواب رفته‌های منطقه، این رژیم را نجات دهید.
وی تصریح کرد: نجات رژیم صهیونیستی یک خواب آشفته است که تعبیر نمی‌شود، زیرا این رژیم بدون ارتباط ریشه‌ای با ملت‌ها، تاریخ و جغرافیای منطقه است.
احمدی‌نژاد ابراز داشت: اگر اجازه دهند در سرزمین‌های اشغالی رفراندوم برگزار شود، تمام مردم اعلام می‌‌کنند که از صهیونیست‌ها متنفر هستند.
وی با بیان اینکه فروپاشی صهیونیسم نیاز به بمب اتم و موشک ندارد، تصریح کرد: این رژیم رفتنی است و در سرسره قرار دارد و به کف دره می‌رود و حتی نیاز به تلنگر هم ندارد، زیرا فلسفه وجودی را از دست داده است و اقلیت ثروت و قدرت از پشت صحنه آنها را حمایت می‌کنند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه تحول در راه است، خطاب به دشمنان ابراز داشت: چرا نمی‌بینید که توفان می‌آید و همه چیز را از ریشه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی در حال روی دادن است، بیان داشت: ملت‌های منطقه باید دقت کنند و صداقت را معیار انتخاب سیاست‌مداران قرار دهند.
احمدی‌نژاد عنوان کرد: باید دید که یک سیاست‌مدار چقدر با رژیم صهیونیستی و امریکا مخالف است، زیرا اگر اینگونه نبود، مردمی بودن و عدالت وی هم دروغ است.
وی با بیان اینکه با تحریم ایران چه چیزی گیرتان آمد، گفت: تحریم کنندگان به دروغ می‌گویند که هدف‌ آنها ملت ایران نیست.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای مسئولان و وزرا هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید، ‌بلکه شما به توده‌های مردم فشار می‌آورید و دشمن مردم ایران هستید، زیرا می‌خواهند، قله‌ها را فتح کنند.
وی افزود: از آنجا که ملت ایران برای دنیا حرف دارد، ناراحت هستید.
احمدی‌نژاد ابراز داشت: تاریخ نشان داده است، ملت ایران از موانع عبور می‌کند و در برابر موانع بلندتر، اراده مردم محکم‌تر است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان این موضوع را مطرح می‌کنند که ایران از مذاکره طفره رفته است، افزود: شما هستید که در آستانه مذاکرات بهانه می‌آورید و بیانیه صادر می‌کنید.
رئیس جمهور تصریح کرد: کسی که حق با او است و منطق روشن دارد، چرا باید استنکاف کند، بنابراین زورگویان و دروغ گویان بهانه می‌آورند.
وی به تحریم‌ها علیه ایران اشاره و بیان کرد: آمریکا 30 سال نفت ما را نمی‌خرد و بانک مرکزی با شما تاکنون ارتباط نداشته است و مگر تمام اروپا چقدر آدم دارد که تحریم‌ها اثرگذار باشد.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: از مجموع 200 میلیارد دلار مبادلات خارجی ایران 23 تا 24 میلیارد دلار با اروپایی‌ها است.
وی بیان داشت: در گذشته 90 درصد مبادلات ایران با اروپا بود، اما اکنون فقط 10 درصد است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما داوطلب قطع رابطه نیستیم، ابراز داشت: مبادله‌ها را قطع کنید تا ببینیم چه کسی ضرر می‌کند، زیرا تجربه نشان داده است که ملت ایران ضرر نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها در داخل کشور به علت رسیدن به نمایندگی و با نام دولت خیلی بداخلاق و خراب شده‌اند، افزود: گروه‌ها و باندهایی شکل گرفته است.
احمدی‌نژاد به بحث ارز و طلا در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: حتی یک نفر در کشور حضور ندارد که از بانک مرکزی ارز خواسته باشد و بانک به وی ارز نداده باشد.
وی با بیان اینکه در تراز تجاری کشور 80 میلیارد دلار ذخیره در بانک‌ها باید باشد، تصریح کرد: در سال جاری 90 میلیارد دلار درآمد نفت و فرآورده‌های نفتی بوده است.
احمدی‌نژاد ابراز داشت: در 9 ماه سال جاری 32 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی بوده و پیش‌بینی می‌شود به 45 میلیارد دلار تا پایان سال برسد.
وی با اشاره به درآمد 135 میلیارد دلاری کشور تا پایان سال جاری عنوان کرد: در 9 ماه 44 میلیارد دلار کالا به کشور وارد شده است و اگر تا پایان سال 60 میلیارد دلار هم شود، ارز در کشور کم نداریم.
احمدی‌نژاد اذعان داشت: دو، سه گروه در بازار ارز دست‌اندرکار هستند که یکی از این گروه‌ها باندهای دلالی‌ هستند که همیشه از آشفته بازار سود می‌برند.
وی افزود: دلال‌ها از خلاءهای قانونی استفاده کردند و با اشتباه بانک مرکزی در اعتماد به آنها در واگذاری‌ ارز توانستند ارز خریداری کنند و ارزها را در جیب خود قرار دادند و گران‌تر می‌فروشند و بعد هم  سر و صدا کردند تا گران‌تر بفروشند.
رئیس جمهوری تصریح کرد: همچنین به ظاهر سیاسیون به بانک مرکزی فشار می‌آورند که چرا قیمت را بالا نمی‌بری و بعد در بیرون می‌گویند دولت نمی‌تواند، نمی‌خواهد و توان اقتصادی ندارد.
وی افزود: در روز تعطیل و شهادت پیامبر اکرم (ص) بعضی رسانه‌ها هم لحظه‌ای قیمت ارز و سکه را اعلام کردند و این بازی زشت اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای خیانت و دروغ بزرگی بود.
احمدی‌نژاد قیمت جهانی سکه را 500 تا 600 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در حالی که اتفاقی در کشور روی نداده است، شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.
وی ابراز داشت: صحنه روشن است و همان‌هایی که از پشت دست شان توی دست آنها است، پول‌ها را می‌خورند و شعارش را علیه دولت می‌دهند.
احمدی‌نژاد خطاب به این افراد بیان داشت: از ملت می‌خواهید، انتقام بگیرید، فکر می‌کنید ملت با این کارها به سمت شما می‌آیند و به شما رأی می‌دهند.
وی افزود: شما باید توانمندی و برنامه‌های خود را به ملت معرفی کنید.
احمدی‌نژاد عنوان کرد: بعضی از خبرگزاری وابسته به نهادها با پیامک در این زمینه کار کردند، اما ملت ایران با این جریان همکاری نکرد.
وی با بیان اینکه ما مسیرها را اصلاح، تنظیم و شفاف کرده‌ایم، گفت: چه کسی گفته است که اقتصاد ما به قیمت ارز بند است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمینه تحریم‌ها راه‌های بسیاری باز است و تحریم کنندگان فقط بعضی از راه‌ها را می‌توانند پاسبان بگذارند، بقیه را چه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بیان می‌کنند، سنگین‌ترین تحریم علیه ملت ایران انجام می‌شود، گفت: ایران علاقه ندارد با رقبای ضعیف روبه‌رو شود و این تحریم‌ها نشان می‌دهد که ما قدرتی هستیم و موجودیت داریم که جلوی ما صف کشیده‌اند.
احمدی‌نژاد خطاب به مخالفان داخلی خود ابراز داشت: شما با من مخالف هستید و از من خوشتان نمی‌آید، می‌دانم که خیلی برایتان سخت است، اما این امر نباید منجر به این شود که از ملت انتقام بگیرید.
وی گفت: اجازه دهید، کشور ساخته شود و شما که همراهی نمی‌کنید، پشت پا نیندازید.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ مشکلی در اقتصاد کشور وجود ندارد و این مشکل‌ها مصنوعی و تصنعی است‌ از مردم خواست به این بازار وارد نشوند.
وی خطاب به ملت ایران گفت: دنیا در حال تحول است و ما باید نقش تاریخی ملت ایران را که ساختن کشور است را مهیا کنیم تا مقدمه‌های حکومت جهانی فراهم شود.
احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه حکومت ملت ایران الهی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی خود پاینده است و از درون آلودگی‌ها را پالایش می‌کند و به عنوان دسته و باند نگاه نمی‌کند و از عمق فطرت بشریت و ملت ایران همه چیز را می‌بیند.
وی ابراز داشت: سر و صدا در منطقه زیاد می‌شود، اما گذرا است و آنچه می‌ماند، حرکت ملت ایران است که جهان را می‌گیرد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول