اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد

طراحی تولید خودروی ارزان‌قیمت در کشور/ بانک‌ مرکزی مسئول تامین ارز صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: دو خودروساز داخلی برای تولید ارزان‌قیمت خودرو در کشور تلاش می‌کنند.

طراحی تولید خودروی ارزان‌قیمت در کشور/ بانک‌ مرکزی مسئول تامین ارز صنعتی

مجید هدایت در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در آمل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به اینکه خودروی ارزان‌قیمت باید زیر 10 میلیون تومان تولید شود، اظهار داشت: در تولید این خودروها، موارد قیمتی مدنظر است.

وی با بیان اینکه دو خودروساز بزرگ کشور در حالت تهیه پلت‌فورم‌های خودروهای ارزان‌قیمت هستند، افزود: چهار پلت‌فورم از سوی این شرکت‌ها تهیه شده است.

هدایت با اعلام اینکه هر شرکت باید یکی از این پلت‌فورم‌ها را برای ساخت نهایی ارائه کند، یادآور شد: به این بخش‌ها توصیه کردیم که طراحی و اجرای این پروژه‌ها را تسریع کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیز در زمینه تولید ارزان قیمت وارد شده است، ابراز داشت: بخش خصوصی از این طرح استقبال کرده و وارد صحنه شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برخی تشکل‌ها نیز در راستای تولید این خودرو وارد عمل شدند که هر کدام از این بخش‌ها در موارد اجرایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

* بررسی روزانه نیازهای ارزی بخش صنعت

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به حمایت‌های لازم از واحدهای صنعتی در زمان بی‌ثباتی بازار ارز عنوان کرد: الان که قیمت‌ها ثابت شده است، اما آنچه مهم است وزارتخانه با هماهنگی بخش‌های دیگر دولت از جمله بانک مرکزی وارد تعامل دقیق شده است.

هدایت یادآور شد: این بخش‌ها، واحدهایی را ثبت سفارش کرده و کمبود منابع ارزیشان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی تعهد کرده که کمبود منابع ارزی بانک‌هایی که نیاز دارند را به صورت روزانه تامین کند.

 

* مسئولیت کمبود ارز برای بخش‌های تولیدی بر عهده بانک مرکزی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پس از نوسانات بازار ارز، مهم‌ترین مساله این است که بنگاه‌هایی که ثبت سفارش انجام داده‌اند نیازهای ارزشی خود را تامین کنند.

وی گفت: قولی که سیستم بانکی داده این است که با هماهنگی واحدهای تولید و بانک مرکزی نیازهای روزانه این واحدها را تامین کند.

هدایت تاکید کرد: مسئولیت هر گونه کمبود در این زمینه بر عهده بانک مرکزی است.

انتهای‌ پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول