اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بانک مهر اقتصاد در گفت‌وگو با فارس:

سیاست‌های اخیر بانک‌ مرکزی منابع بانک‌ها را افزایش داد

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد تاکید کرد: اعمال سیاست‌های جدید بانکی سبب افزایش منابع بانک‌ها به ویژه در بانک مهر اقتصاد شد.

سیاست‌های اخیر بانک‌ مرکزی منابع بانک‌ها را افزایش داد

مرتضی کمانگری بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست با مدیران و روسای شعب موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: صرفاً در روز نخست اعلام این سیاست‌ها از سوی بانک مرکزی 500 میلیارد ریال منابع در این موسسه جذب شد.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در نظام اقتصاد همچون شریان‌هایی هستند که منابع لازم را در اختیار بخش‌های مورد نیاز قرار می‌دهند، افزود: در نظام اقتصادی سالم، مراکز تولیدی و صنعتی که نیازمند نقدینگی بوده از طریق مراکز اقتصادی و بانک‌ها منابع مورد نیاز را تأمین و به آنان ارائه می‌شود.

کمانگری تصریح کرد: اگر منابع کشور در اختیار بانک‌ها گذاشته شود، این جریان نقدینگی به سمت فعالیت‌های سالم اقتصادی هدایت شده و موجب رونق اشتغالزایی و اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کشوری به سمت تولید کشاورزی، صنعتی، خدماتی، فناوری، پیش برود و در این بخش‌ها توسعه یابد، به عنوان کشوری موفق از نظر اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: قطعاً هر حرکتی مغایر با این رویکرد دچار مشکل شده و حرکتی ناسالم تلقی می‌شود.

معاون منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد با اشاره به وضعیت اقتصادی در بازار سکه و ارز که طی هفته‌های گذشته بر کشور حاکم شد، اظهار داشت: دلال بازی‌هایی در بازار سکه و ارز صورت گرفت که در واقع یک حرکت ناسالم اقتصادی بود که بخش عمده‌ای به سیاست گذاری‌های کشور باز می‌گشت.

کمانگری افزود: این رویکرد سبب شده تا جریان ناسالم قوت گرفته و این باعث شده تا مردم به سمت بازار ناسالم روی آورده و منابع جامعه به سمت فعالیت‌های دلال بازی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت سبب رکود و تأثیرگذاری در فعالیت‌های مراکز تولیدی می‌شود، گفت: قطعاً با این وضعیت تورم در جامعه رقم خورده و این وضعیت برای هیچ کشوری قابل پذیرش نیست.

معاون منابع انسانی و آموزش بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه سیاست‌های اخیر ابلاغی از سوی بانک مرکزی برای افزایش سود سپرده‌ها توانسته سبب سوق دادن سپرده‌های مردم به بانک‌ها شود، اظهار داشت: موسسه مالی و اعتباری هم از زمان اعمال سیاست‌ها با افزایش منابع مواجه بوده به گونه‌ای که صرفاً در روز نخست 500 میلیارد ریال منابع مردمی به شعب این موسسه هدایت شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول