اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

سیاست‌های غلط بانک مرکزی عامل اصلی نوسان شدید قیمت سکه و ارز است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های غلط بانک مرکزی عامل اصلی نوسان شدید قیمت سکه و ارز است.

سیاست‌های غلط بانک مرکزی عامل اصلی نوسان شدید قیمت سکه و ارز است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی، جواد آرین‌منش نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که علت پدید آمدن شرایط جدید در قیمت سکه و ارز را در چه عواملی می‌داند اظهار کرد: در این زمینه اقتصاددانان و صاحب‌نظران اقتصادی بایستی اظهار نظر کنند اما آنچه به نظر می‌رسد عوامل متعددی در بروز و ظهور شرایط جدید مؤثر بوده‌اند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست‌های غلط بانک مرکزی عامل اصلی نوسان شدید قیمت سکه و ارز است ، چرا که بانک مرکزی با اعمال روش‌های متنوع و هفتگی بی‌ثباتی را در جامعه تشدید کرد و از آنجایی که رئیس کل بانک مرکزی که هر چند وقت یک بار در تلویزیون ظاهر می‌شد و وعده‌های جدید می‌داد توانایی لازم را در تحقق وعده‌های بانک مرکزی نداشت، سبب بی‌اعتمادی مردم به سیاست‌های این بانک شد.
وی در ادامه گفت: در کنار آن عدم افزایش سود بانکی به حداقل 20 درصد که مصوب شورای پول و اعتبار بود، عوامل خارجی و فضای تحریم اقتصادی، ضعف مدیریت، عدم استفاده از ابزارهای کنترل‌کننده نقدینگی، ورود و دخالت افراد غیرکارشناس در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، افزایش جهانی قیمت طلا، قاچاق اعلام شدن معامله دلار، خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و هجوم سپرده‌های بانکی به سمت سکه و دلار را باید از جمله عوامل اصلی آشفتگی بازار سکه و ارز دانست.
دولت برای فائق آمدن بر این مشکل می‌بایست تمهیداتی را در جهت کنترل نقدینگی که در حال حاضر بیش از 340 هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در بازار است اعمال کند و در جهت مهار نقدینگی از طریق بالا بردن سریع نرخ سود سپرده‌ها، عرضه اوراق مشارکت و سایر مشوق‌ها اقدام کند، در غیر این صورت به ‌زودی آثار تورمی آن در جامعه مشکل‌آفرین خواهد بود ،به ‌ویژه برای کارمندان، کارگران و حقوق‌بگیران شرایط آزار دهنده خواهد بود.
انتهای پیام/ر30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول