اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

بانک مرکزی پاسخگوی افزایش غیرمنطقی طلا و ارز باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: بانک مرکزی باید هر چه سریع‌تر قیمت‌های سر به فلک کشیده طلا و ارز را در کشور مهار و پاسخگوی افکار عمومی در این زمینه باشد.

بانک مرکزی پاسخگوی افزایش غیرمنطقی  طلا و ارز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبادان در محل مصلای ثامن‌الامه با اشاره به ترورهای کور دشمنان نظام اظهار کرد: دشمن در برابر پیشرفت‌های هسته‌ای و تکنولوژی ایران جوانان ما را که برای استقلال کشورشان تلاش می‌کنند، ترور می‌کند.

وی افزود : آمریکا و انگلیس و هم‌پیمانانشان علیه ایران به ابزار تهدید و تحریم متوسل شده‌اند تا جلوی رشد و بالندگی بی وقفه مراکز دانشگاهی ما سنگ‌اندازی کنند.

خطیب جمعه آبادان در ادامه خطبه‌ها به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تهدید و تحریم کشورهای غربی و آمریکا، مسئله شعب ابی‌طالب نیست بلکه مسئله جنگ بدر و خیبر است اشاره کرد و گفت: کشور باید هم اکنون مسئله مقابله با دشمن را در پیش بگیرد. 

محمدی‌اصفهانی با اشاره به تاثیر‌پذیری بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی تصریح کرد: کشورهایی که نظام استکباری و دیکتاتورهای خود را از بین بردند درحال تدوین قانون اساسی خود با لگوبرداری از قانون جمهوری اسلامی ایران هستند. 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها الگویی برای تمام کشورهای اسلامی و مستضغف جهان شده است. 

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: مسئولان به ویژه رئیس بانک مرکزی کشورمان باید قیمت‌های سر به فلک کشیده طلا و ارز را در کشور مهار کنند. 

محمدی‌اصفهانی از رئیس بانک مرکزی ایران خواست در برابر این همه افزایش قیمت طلا و ارز در کشور پاسخگو باشد و افزود: هیچگونه معنایی ندارد که کشوری که دارای منابع بزرگ و مهم جهان است دچار این افزایش قیمت و بحران اقتصادی شود. 

وی همچنین به هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف سنتی پویا و زنده است و نیکوکاران جامعه اسلامی به ویژه مردم سخاوتمند و با ایمان آبادان بخشی از اموال وقفی خود را به مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه خوهران و برداران، ایتام، دانشجویان معلولان و روضه خوانی‌ها اختصاص دهند. 

محمدی‌اصفهانی در پایان به سالروز رحلت نبی اکرم محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و با تسلیت این ایام به تمام امت اسلامی و شیعیان گفت: اخلاق و رفتار و کردار حضرت پیامبر اکرم (ص) الگویی برای تمام مردم جهان است. 

انتهای پیام/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول