اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس-1

ضعف مدیریت بانک مرکزی علت اصلی نوسانات اخیر بازار ارز بود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف مدیریت بانک مرکزی علت اصلی نوسانات اخیر بازار ارز بود.

ضعف مدیریت بانک مرکزی علت اصلی نوسانات اخیر بازار ارز بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس هتل پردیسان مشهد اظهار داشت: اتفاقات اخیر در بازار سکه و ارز کشور شوک‌هایی بود که به علل گوناگون به‌ویژه ضعف در شبکه بانکی کشور به وقوع پیوست.

وی با انتقاد از تاخیر دو هفته‌ای در ابلاغیه افزایش نرخ سود بانک‌ها توسط دولت افزود: انجام کارهای متفرقه دولت مانند سفر به آمریکای جنوبی، کرمان و افتتاح طرح‌های مختلف سبب این تاخیر شد.

رئیس کمیسیون طرح اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد در چندین دهه اخیر در کشور وضعیت رو به رشدی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران رتبه هجدهم اقتصاد دنیا را دارا است.

وی با اشاره به اعلام سازمان CIA مبنی بر قرارگیری ایران در ردیف هفدم اقتصاد جهان اظهار داشت: هم‌اکنون ایران از حیث تولید شیلات، دارو و بخش‌های مختلف اقتصادی گام‌های بسیار ارزنده‌ای را برداشته است.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: با این حال این کشور به لحاظ آمار بیکاری و نرخ بهره‌وری به هیچ وجه در جایگاه خوبی قرار نگرفته است.

وی عنوان داشت: نوسانات اقتصادی در دو ماه اخیر بر این گونه مشکلات تا حد زیادی افزوده است.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پس از گذشت یک ساله از اجرای آن اظهار داشت: در طول این مدت شاهد افزایش میزان صادرات برق و گاز به کشورهای مختلف به ویژه ترکیه و همچنین صرفه‌جویی‌های خوبی توسط مردم در ارتباط با منابع ملی بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر زمینه‌های بروز مشکلات در زمینه بازار ارز و سکه، پایین‌ بودن نرخ سود بانک‌ها بود که سبب گریز سرمایه‌های مردم از شبکه بانکی شد.

مصباحی‌مقدم اعلام کرد: افزایش نرخ سود بانکی در کشور با وجود تمام ویژگی‌ها یک اقدام مقطعی است که باید به مدت چند سال کوتاه صورت پذیرد.

وی بیان داشت: همچنین افزایش سود بانک‌ها به معنی افزایش فشار اقتصادی به واحدهای صنعتی است که به مرور زمان آسیب‌های جدی را به این بخش بسیار مهم اقتصادی وارد می‌آورد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول