اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

عملیات مرصاد در اراک شبیه‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی از بازسازی و شبیه‌سازی عملیات مرصاد به مناسبت هفته دفاع مقدس در اراک خبر داد.

عملیات مرصاد در اراک شبیه‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان مرکزی یکی از تاثیرگذارترین استان‌های کشور در پیروزی عملیات مرصاد بود که نقش اصلی را در این عملیات بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: دشمن بعد از قبول قطع‌نامه توسط حضرت امام(ره) تصور می‌کرد ایران دیگر قدرت لازم و کافی برای مقابله با دشمنان را نداشته و به راحتی می‌توان از این فرصت استفاده کرد و نظام جمهوری اسلامی را برانداخت، با همین تصور باطل تمام منافقان نظام از سراسر کشورهای مختلف در مناطق مرزی ایران حضور یافتند و قصد داشتند ظرف 72 ساعت خود را به تهران برسانند.

فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان نظامی و سیاسی کشور به خوبی توانستند با تبعیت از ولی فقیه و اتخاذ تدبیری هوشمندانه عملیات غرور‌آفرین مرصاد را با فرماندهی امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و با شرکت یگان‌های ارتش و سپاه پاسداران طراحی و اجرا کنند که این عملیات یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

کریمی اظهار کرد: در عملیات مرصاد لشگر تازه نفس 71 روح‌الله استان مرکزی در کنار سایر یگان‌های نظامی توانست دشمن را از پشت و جلو محاصره کرده و ضربه آخر را بر پیکر منافقین کوردل وارد کند.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای عملیات مرصاد و لزوم آشنایی جوانان با غرورآفرینی رزمندگان در این عملیات بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با جلوه‌های ماندگار دوران هشت سال دفاع مقدس است که سعی شده در برنامه‌های دفاع مقدس به این مهم پرداخته شود.

فرمانده تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس امسال عملیات مرصاد با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در زمینی به مساحت 20 هکتار در کیلومتر 8 جاده مرزیجران- زاوه جنب پادگان علی‌ابن ابیطالب(ع) بازسازی خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از اول تا هفتم مهر ماه سال جاری همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 12 ظهر و 3 تا 6 بعد از ظهر برای بازدید علاقمندان دایر است گفت: ایجاد غرفه‌های بازگویی عملیات ویژه بازدیدکنندگان، ایجاد غرفه‌های پذیرایی و غرفه‌های آشنایی با جریان‌های انحرافی از جمله بهائیت، مهدویت، منافقین و... اجرای رزمایش و... از بخش‌های جنبی این رزمایش است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول