اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان تشریح شد

خبرگزاری فارس: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان تشریح شد.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر سیروس رزمگیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: هر ساله برنامه‌های این هفته توسط یکی از ارگان‌های نظامی اجرا می‌شود که امسال این رسالت و وظیفه به عهده ارتش گذاشته شده است.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان برگ ‌زرین در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و گفت:جهانیان هیچ‌ وقت ایثار، رشادت، از خودگذشتگی، قدرت و اقتدار ملت ایران اسلامی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی فراموش نخواهند کرد.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان تصریح کرد: تقدیم 218 هزار و 867 شهید، 399 هزار 174 نفر جانباز و 44 هزار و 863 آزاده از افتخارات ملت ایران اسلامی در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

رزمگیر تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در زمان جنگ تحمیلی بیش از 48 هزار شهید، 200 هزار جانباز و 25 هزار آزاده را تقدیم نظام کرده است.

به گفته وی، نیروهای نظامی ایران در طول جنگ 418 عملیات آفندی و پدافندی را به انجام رسانده‌اند که 309 عملیات آن در خاک ایران بوده است.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به نوعی در تمامی عملیات‌ها حضور داشته است، افزود: 155 عملیات از تعداد مذکور به صورت مجزا توسط ارتش و 154 عملیات نیز به صورت مشترک با سایر نیروهای نظامی انجام شده است.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان در ادامه استقلال و خودکفایی را از شعارهای کلیدی نیروهای نظامی ایران پس از انقلاب برشمرد و گفت: طراحی جنگی ایرانی،‌ ساخت یگان‌های پروازی رزمی و ناوشکن جماران، انجام 840 نمونه شبیه‌سازی و دیگر دستاوردهای نظامی پیشرفته از جمله فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهداف نظام و انقلاب بوده است.

به گفته وی، ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایه تجربیات هشت سال دفاع مقدس و تلاش‌های گسترده‌ آن، امروز به عنوان یکی از قدرتمندترین ارتش‌ها در سطح جهان شناخته شده است.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در سایه وحدت و انسجام ملی و توانمندی نیروهای مسلح کشور توان دفاعی، مقابله و ایستادگی ملت ایران اسلامی در برابر زورگویان و استکبار جهانی الگویی برای دیگر ملت‌های آزادیخواه جهان شده است.

رزمگیر در ادامه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان کردستان پرداخت و گفت:‌ برگزاری مراسم سان و رژه با حضور یگان‌های و دسته‌های نظامی در سنندج، دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در سالن ورزشی 22 گولان و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و رتبه‌دار استان از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

وی برگزاری مسابقات تیراندازی کارکنان ادارات و نیروهای مسلح ویژه بانوان و آقایان به میزبانی لشکر 28 پیاده کردستان و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به ویژه شهدای سرباز را از دیگر برنامه‌های این هفته در سطح استان برشمرد.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان از برگزاری همایش تجلیل از بانوان موفق در عرصه‌های مختلف در این هفته خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات شعر و خاطره‌نویسی با موضوع دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی نیز از برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه و حضور فرماندهان در مدارس و دانشگاه‌ها به منظور بیان خاطرات ایام جنگ از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول