اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول هفت سال گذشته انجام شد

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 5200 دانشجو در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در طول هفت سال گذشته به 5 هزار و 200 دانشجو کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 5200 دانشجو در زنجان

محمدرضا صراطی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بخش فرهنگی یکی از بخش‌های زیربنایی و زیرساختی نظام است.

وی از جمله اهدافی که در اجرای برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد دنبال می‌شود، ارتقای سطح بینش دینی و اعتقادی خانواده‌های زیرپوشش، کمک به سلامت جسمی و روحی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و شادابی، تحکیم بنیاد خانواده و توانمندکردن فکری خانواده‌ها آموزش مهارت‌های زندگی و پرورش و حمایت سیستماتیک از نخبگان است.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به رویکرد خانواده محوری نمودن فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد افزود: در حال حاضر برنامه‌هایی که قبلا به صورت فردی انجام می‌شد به صورت خانوادگی اجرا می‌شود.

وی در ادامه هدایت و تامین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان را نیز از دیگر برنامه‌های بخش فرهنگی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: تامین کمک هزینه تحصیلی و پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت هدفمند از برنامه‌های کمیته امداد در بخش فرهنگی است.

صراطی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی این نهاد پس از آغاز به فعالیت این نهاد افزود: در 27 سال گذشته به 3 هزار و 176 دانشجو خدمات فرهنگی از قبیل پرداخت کمک هزینه شهریه و غیره پرداخت شد که در طول هفت سال گذشته این تعداد به 5 هزار و 224 دانشجو رسیده است.

وی تصریح کرد: میانگین دانشجویان بهره‌مند از خدمات فرهنگی کمیته امداد در 27 سال گذشته 118 نفر در سال بود، که در طول هفت سال گذشته این تعداد به 746 نفر رسیده است که دارای رشد 633 درصدی نسبت به 27 سال قبل است.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به استفاده 5 هزار و 17 دانش‌آموز از خدمات فرهنگی کمیته امداد در 27 سال گذشته افزود: در طول دولت نهم و دهم 7 هزار و 265 نفر دانش‌آموز بهره‌مند شدند که این رقم دارای 44 درصد رشد نسبت به 27 سال گذشته است.

وی در ادامه خدمات ارائه شده ازسوی کمیته امداد به دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد را ایجاد کانون‌های مختلف جهت پر کردن اوقات فراغت، اعزام به اردو، برگزاری همایش‌های علمی، تقویت بنیه علمی و همچنین تامین کمک هزینه تحصیلی عنوان کرد.

صراطی در ادامه با اشاره به همکاری افتخاری رابطان فرهنگی در مراکز آموزشی افزود: در حال حاضر یک هزار رابط فرهنگی با کمیته امداد استان زنجان در راستای رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان تحت پوشش با امداد همکاری دارند.

وی بررسی مشکلات تحصیلی از نظر ارتقای سطح تحصیل، علت ترک تحصیل و ارایه مشاوره‌های تحصیلی را از جمله فعالیت‌های رابطان فرهنگی در آموزشگاه‌ها عنوان کرد.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری مشاوران دینی با کمیته امداد افزود: این مشاوران درراستای تعمیق باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده‌ها و توانمند نمودن خانواده‌ها در قالب طرح فلاح و مشاوره‌های گروهی با این نهاد همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرح فلاح ارتقای سطح دینی مددجویان است، افزود: این طرح به صورت شبکه‌ای اجرا می‌شود و در راستای اجرای آن به همه مسائل مددجویان توجه شده است.

صراطی همچنین با اشاره به اجرای طرح نظام جامع آموزشی تربیتی افزود: این طرح برای همه خانوارهای دارای دانش آموز اجرا شده و امدادگران در بخش فرهنگی در تلاش هستند، این طرح را برای همه خانوارهای زیر پوشش این نهاد اجرا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت کمیته امداد از نخبگان افزود: تاکنون 10 تا 11 نفر نخبه تحصیلی زیر پوشش کمیته امداد معرفی شده‌اند که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مقاله ارائه کرده‌اند و حتی در این زمینه ثبت اختراع نیز داشته‌اند.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به آغاز ساخت اردوگاه حضرت علی‌اکبر (ع) در باغ «اژدهاتو» افزود: این اردوگاه به منظور استفاده دانش‌آموزان ساخته می‌شود و با پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال 92 یک فاز اصلی تجهیز و تکمیل آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موفقیت و پایداری طرح‌های دردست اجرای کمیته امداد نیازمند بسته فرهنگی است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی زیرساختی است و با تعامل خوب و سازنده‌ای که با سایرحوزه‌های فعالیتی امداد دارد اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در راستای توانمندکردن خانواده‌های زیر پوشش انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول