اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سال تحصیلی جدید

180 هزار دانش آموز در یزد راهی کلاس‌های درس می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، افزون بر 180 هزار نفر در استان یزد راهی کلاس‌های درس می‌شوند.

180 هزار دانش آموز در یزد راهی کلاس‌های درس می‌شوند

محمدکاظم رحیمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: جمعیت دانش‌آموزی استان یزد در حال حاضر بالغ بر 180 هزار نفر است که این تعداد دانش آموز در بیش از 8هزار کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی تعداد دانش آموزان کلاس اولی را 17 هزار و 702 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش آموز در 772 کلاس ساماندهی می‌شوند.

رحیمی‌نژاد، از برپایی جشن شکوفه‌ها با هدف آشنایی دانش آموزان با آموزشگاه و معلمان در روز 29 شهریورماه خبر داد و یادآور شد: همچنین در روز اول مهرماه، زنگ «مهر، مقاومت و ایثار» در تمام مدارس این استان طنین‌انداز می‌شود.

وی یاد آور شد: همچنین 15 هزار و 265 دانش آموز نیز در 688 کلاس درس، برای نخستین بار پایه ششم ابتدایی را تجربه می‌کنند.

رحیمی‌نژاد همچنین از نواختن زنگ جشن مهرورزی و آغاز سال تحصیلی دانش آموزان استثنائی استان یزد در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: 2 هزار و 340 دانش آموز استثنائی در 202 کلاس و 32 آموزشگاه استثنائی استان یزد سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی و در ظهر روز اول مهرماه، بانک توحید در تمام مدارس استان یزد طنین‌انداز می‌شود و فرهنگیان و دانش آموزان در اول وقت شرعی، نماز ظهر و عصر را اقامه خواهند کرد.

رحیمی‌نژاد عنوان کرد: این مراسم در مدارس منتخب مرکز استان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و در شهرستان‌ها و مناطق نیز با حضور ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.

وی شعار تحصیلی 92 - 91 را «تفکر قرآنی و جهاد علمی» بیان کرد و گفت: تمام فعالیت‌های آموزشی در مدارس بر اساس این شعار انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول