اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فومن:

1100 دانش‌آموز فومنی کلاس اولی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه 14 هزار و 400 دانش‌آموز این شهرستان سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند، گفت: یک‌هزار و 100 دانش‌آموز فومنی کلاس اولی هستند.

1100 دانش‌آموز فومنی کلاس اولی هستند

قربان قربانی خداشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن نقش آموزش و پرورش را در تکوین هویت و شخصیت افراد جامعه مهم دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش متولی اصلی امر خطیر تعلیم و تربیت رسمی افراد انسانی به شمار می‌رود.

وی افزود: برای تحقق این امر خطیر داشتن سند راهبردی بنیادین و تحول در مولفه‌های مختلف الزامی است تا بتوانیم با بهره‌گیری از آن دانش و تکنولوژی روز، آینده‌سازان این مرز و بوم را تربیت کنیم.

این مسئول سال تحصیلی 92-91 را با تمام سال‌های تحصیلی دیگر متفاوت دانست و گفت: از مهر امسال نظام آموزشی جدید طبق سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اجرا می‌شود.

وی درباره فرایند نظام آموزشی 3-3-6 تصریح کرد: در این نظام آموزشی مقطع ابتدایی شش سال، متوسطه اول سه سال و متوسطه دوم سه سال بوده و کتب درسی با تغییرات اساسی همراه است.

قربانی، تک شیفته شدن و ثابت شدن نوبت صبح در تمام مدارس، الکترونیکی شدن مدارس به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، گسترش مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، توجه خاص به امر تربیتی و تربیت بدنی، توسعه مدارس غیردولتی و مدارس خاص مانند استعدادهای درخشان، مدارس شاهد و مدارس هیئت امنایی را از مزایای طرح تحول سند بنیادین ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در راستای اجرای این سند باید اهرم‌های نظارتی خود را در مدارس دولتی و غیردولتی افزایش دهد تا در این مدارس به لحاظ آموزش و پرورش به مقصد برسیم.

رئیس آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه اجرای این نظام آموزشی جدید با مشکلات خاصی نیز همراه است، افزود: در مقطع ابتدایی با کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی و در مقطع راهنمایی نیز با مازاد نیروی انسانی و خالی ماندن فضای آموزشی مواجه هستیم ضمن اینکه کتب درسی نیز با تغییرات اساسی همراه است.

وی متذکر شد: تمهیدات لازم برای برطرف شدن این مشکلات صورت گرفته و جلسات متعددی با مدیر کل آموزش و پرورش گیلان، فرماندار و شورای آموزش و پرورش فومن تشکیل شده و توانسته‌ایم در مقطع ابتدایی مشکل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی را برطرف کنیم و ساماندهی خوبی برای مقطع راهنمایی داشته باشیم.

قربانی درباره تغییر کتب درسی یادآور شد: در نظام آموزشی 3-3-6 محتوای کتب درسی تغییرات اساسی داشته و کارشناسان برابر دانش جهانی کتب را به روز کرده‌اند که همراه این تغییر لازم است مدارس نیز به لحاظ امکانات و تجهیزات به ویژه فضای الکترونیکی مجهز شوند.

وی داشتن فضا و جمعیت آموزشی را از اساسی‌ترین اقدام‌ها بیان کرد و از آمادگی تمام مدارس فومن برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان فومن دارای 190 مدرسه دولتی و 30 مدرسه غیر دولتی با جمعیت دانش‌آموزی 14 هزار و 400 نفر است، ابراز کرد: در سال تحصیلی 92-91 یک‌هزار و 100 دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس می‌شوند و در مقطع ششم ابتدایی نیز 6 هزار و 800 دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

وی متذکر شد: در راستای اجرای نظام آموزشی 3-3-6 تعدادی از مدارس فومن در مقاطع مختلف به دلیل کمبود جمعیت دانش‌آموزی و اقتصادی نبودن تجمیع شدند و مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی لازم را نداشتند، نمی‌توانند از تجهیزات الکترونیکی برخوردار شوند که این دسته از مدارس با عنوان روستا مرکزی یا مجتمع‌های آموزشی تربیتی روستایی تجمیع شدند و در فومن 19 مدرسه در مقطع ابتدایی و 16 مدرسه در مقطع راهنمایی به صورت تجمیع درآمدند.

قربانی با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نقش خانواده‌ها را در تحقق این شعار اساسی دانست و اذعان کرد: آموزش و پرورش فومن از تمام اولیای دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواسته است که از تهیه ملزومات فرهنگی غیر ایرانی برای فرزندان خود بپرهیزند و تولیدات داخلی را برای آنها تهیه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگی به عنوان نیروهای اسوه حسنه هستند، افزود: در سال تحصیلی جدید جامعه فرهنگی نیروهای اسوه حسنه هستند که به تبعیت از نقشه راهی که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ترسیم کرده‌اند باید به نحوی حرکت کنیم تا بتوانیم آموزش و پرورش را در مقابل این سند که از مطالبات مقام معظم رهبری است به یک سرانجام مطلوب برسانیم و نیروهای متخصص، کارآمد، متعهد و دین‌دار به جامعه تحویل دهیم.

این مسئول خواستار همکاری تمام نهادها، خانواده‌ها، نیروهای فکری و دلسوزان علم و دانش در راستای اجرای طرح تحول بنیادین نظام آموزشی شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول