اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

هفته ناجا با شعار "سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما" آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی گیلان گفت: امسال برنامه‌های هفته ناجا با شعار «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما» آغاز می‌شود.

هفته ناجا با شعار "سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما"  آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی ظهر امروز جلسه انتظامی استان در آستانه فرا رسیدن هفته ناجا از آمادگی پلیس گیلان برای به نمایش گذاشتن توانمندی و هوشمندی پلیس برای ارتقای امنیت در جامعه خبر داد.

وی هفته نیروی انتظامی را فرصت غنیمتی در فراهم آوردن شرایط مناسب برای پرداخت سطح تعامل ناجا با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و دیگر اقشار اجتماعی دانست.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: در هفته ناجا با ایجاد رابطه تنگاتنگ با مردم و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود جامعه در توسعه امنیت اجتماعی گام‌های موفق‌تری بر می‌داریم.

وی تقویت رویکرد جامعه‌محوری و نمایش پلیس دانش‌بنیان و فناورانه و مقتدر، گونه‌هایی از توانمندی، کارآمدی، هوشمندی و ذکاوت کارکنان را به منظور افزایش سطح احساس امنیت، جلب مشارکت مردمی و ارتقای انضباط اجتماعی و اخلاقی را از اهداف مهم عنوان کرد.

قائد رحمتی تصریح کرد: نیروی انتظامی در شرایطی وارد برنامه‌های اجرایی هفته ناجا می‌شود که طبق تجزیه و تحلیل حاصل از نتایج اجرای برنامه‌های گذشته و برطرف کردن معایب، نواقص و ارتقای سطح محاسن از شرایط موجود به طرف وضعیت مطلوب حرکت کند.

* سرمایه  اجتماعی اساس اقتدار ما شعار امسال هفته ناجا است

وی مشارکت شهروندی و سرمایه اجتماعی برای ناجا را بسیار مهم خواند و ابراز کرد: شعار امسال هفته ناجا با عبارت «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما » که مفهوم سرمایه اجتماعی پلیس حاصل ( ارتباط + اعتماد + مشارکت) و سهیم بودن تمام ارکان اجتماع در تامین نظم و امنیت و اقتدار مبتنی بر قدرت نرم، هوشمند و دانش بنیان پلیس است، آغاز می‌شود.

این مسئول هدف ناجا از طریق این شعار را برجسته کردن مفهوم مشارکت عمومی در تولید نظم و امنیت ذکر کرد.

فرمانده انتظامی گیلان آغاز هفته ناجا را از روز چهارشنبه 12 مهر تا روز سه‌شنبه 18 مهر امسال اعلام کرد و یادآور شد: از آنجا که شعار امسال هفته ناجا سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما است، بر همین اساس در هفته ناجا توانمندی اقتدار، کارآمدی و هوشمندی پلیس به تناسب نامگذاری در همان روز به نحو مطلوب و با کیفیت بالایی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته ناجا از کیفیت خاصی که مورد تایید مخاطبان باشد برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از رموز موفقیت در تامین امنیت بهره‌مندی مطلوب از سرمایه‌های اجتماعی، جلب اعتماد عمومی و رضایت‌مندی شهروندان و مخاطب شناسی جامعه بوده بنابراین در این راستا به منظور ارتقای سطح آگاهی و آموزش دانش‌آموزان نمایشگاه فضای مجازی به تناسب گروه‌های سنی، سطح تحصیلات، جنسیت و غیره راه‌اندازی می‌شود.

قائد رحمتی به هجمه دشمنان از طریق جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: پلیس از این موضوع نیز غافل نمانده و با بسیج تمام امکانات و استعدادهای سازمانی و جلب مشارکت سازمان‌های فرهنگی، اقشار اجتماعی، مراکز علمی و دانشگاهی و سرمایه‌های اجتماعی در راستای تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی توان خود را در مقابله با توطئه و اهداف شوم دشمن به کار می‌گیرد.

* مشارکت مردم رمز موفقیت ارتقای امنیت جامعه است

وی مشارکت مردمی با پلیس را رمز موفقیت ارتقای امنیت جامعه اعلام کرد و متذکر شد: برنامه‌های مختلف فرهنگی، مشارکتی و آموزش در محلات، مساجد و مدارس نیز در دستور کار خواهد بود.

رئیس پلیس گیلان با قدردانی از تعامل رسانه‌ها با پلیس تصریح کرد: رسانه‌ها همواره یار پلیس و نماینده به حق مردم بوده و در هفته ناجا نیز از مشارکت فعال اصحاب رسانه‌ها بهره‌مند می‌شویم و فعالیت و عملکرد یک ساله پلیس نیز از این طریق به اطلاع عموم می‌رسد.

وی تجلیل از کارمندان نیروی انتظامی شامل شاغلان و بازنشستگان و خانواده‌های آنها را از دیگر تدابیر فرماندهی انتظامی استان در هفته ناجا اعلام کرد و گفت: هر قدر به خدمات و تلاش ارزشمند همکاران ارج گذاشته شود یقیناً در انجام مأموریت‌های محوله و سیاست‌ها و اهداف ناجا موفق‌تر می‌شویم.

قائد رحمتی به نقش سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و علمی و امدادی، اجتماعی و غیره در برنامه‌های هفته ناجا نیز اشاره کرد و افزود: در هفته ناجا آموزش و پرورش، کمیته امداد، دانشگاه‌ها، اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، هلال احمر و... نیز مشارکت و نقش فعالی در برگزاری هفته ناجا دارند و این اداره‌ها نیز توانمندی خود را برای ارتقای امنیت و آگاه‌سازی جامعه به نمایش می‌گذارند.

* تبعیت از ولایت مهم‌ترین رسالت پلیس است

وی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی با مشارکت اداره‌ها و موسسات برون سازمانی، را پل، پینت‌بال، حرکات رزمی، دفاع شخصی، سلاح‌کشی، حرکات تونفا، حرکات خودرویی و موتورسواری، تعقیب و گریز سارق و غیره را از برنامه‌های هفته ناجا ذکر کرد.

فرمانده انتظامی گیلان اجرای این برنامه‌ها را نمونه‌ای از توانمندی پلیس خدمتگزار برای تامین امنیت عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم برنامه‌های متنوع و خدمات مضاعف پلیس در هفته ناجا بتواند گوشه‌ای از توانمندی پلیس را به مردم نشان دهد و مورد تایید آنها قرار گیرد.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در راستای رسالت اصلی خود به عنوان بازوی اجرایی کشور در کنار دیگر نهادها، برقراری هرچه بهتر امنیت اجتماعی را سرلوحه اقدام‌های خود قرار داده و بر این باور است که رسیدن به این اهداف در پرتو تبیین علمی و مشارکت تمام سازمان‌ها و نهادهای مسئول و توانمندی‌های بالقوه جامعه امکانپذیر است.

قائد رحمتی ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و خدمت به مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از افتخارات پلیس نامید و متذکر شد: عزت در سایه خدمت، اقتدار در سایه رحمت، نصرت، رضای خدا و خلق خدا در سایه مجاهدت و اطاعت از ولایت مهم‌ترین خواسته و رسالت نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول