اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی:

سیاست ناجا در مورد مواد مخدر همه‌جانبه کردن مبارزه است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: سیاست ناجا همه‌جانبه کردن مبارزه با مواد مخدر است، از این رو به همکاری همه اقشار جامعه در این زمینه نیاز دارد.

سیاست ناجا در مورد مواد مخدر همه‌جانبه کردن مبارزه است

کریم اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ناجا به دنبال این موضوع است که علاوه بر مبحث مبارزه بلکه در زمینه پیشگیری نیز از ظرفیت‌های نهفته در جامعه نهایت استفاده را ببرد به طوری که ریشه‌کن شدن این موضوع با همکاری جمعی باشد.

وی به برپایی کنگره بین‌المللی اعتیاد به میزبانی ارومیه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این کنگره با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها برگزار می‌شود، لیکن فرصت مناسبی به دست خواهد آمد تا افراد جوان، دارای تحصیلات تکمیلی و نخبه‌گرد همه جمع شده و برای این معضل اجتماعی چاره‌اندیشی کنند.

اکبری با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان‌های بین‌المللی میزان تولید مواد مخدر در سال 2011 نسبت به 2012 در کشورهای بیگانه افزایش یافته است، ادامه داد: میزان تولید این مواد افیونی در سرزمین‌های دشمن حدود 61 درصد افزایش یافته است، پس این آمار نشان می‌دهد خطر جدی است و باید جوانان کشورمان را بیش از پیش مقابل این آفت حراست کنیم.

وی با اشاره به اینکه مواد 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در دست اجرا قرار دارد، اضافه کرد: طبق ماده 15، معتادان می‌توانند به صورت خودمعرف به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند ولی در غیر این‌ صورت با معتادان متجاهر طبق ماده 16 رفتار خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی میزان کشف مواد مخدر در سه ماه نخست سال جاری را بیش از سه تن عنوان کرد و اظهار داشت: این کشفیات مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی را شامل می‌شود همچنین این میزان کشف بیانگر جدیت موجود پیرامون مقابله با این آفت است.

اکبری همکاری رسانه‌های جمعی برای روشنگری مردم در این زمینه را خواستار شد و گفت: باید بیش از گذشته آثار منفی اعتیاد بر سلامت جسم و روح، اقتصاد و ... منعکس شود، ولی این اطلاع‌رسانی نباید منجر به برانگیختن حس کنجکاوی جوانان شود در حالی که جوانان تشنه دانستن هستند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول