اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

2 واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس وارد دانشگاه فرهنگیان شد

خبرگزاری فارس: بر اساس انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس وارد دانشگاه فرهنگیان شد.

2 واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس وارد دانشگاه فرهنگیان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس به عنوان درس اختیاری در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه فرهنگیان ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ هدف از ارائه این دو واحد درسی، آشنایی نسل جوان و دانشجویان با آثار و برکات دفاع مقدس در راستای حفظ و نشر ارزش‌ها است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، دانشگاه فرهنگیان نسبت به ایجاد و راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های جدید مورد نیاز در مقاطع مختلف تحصیلی متعهد می‌شود.

گفتنی است؛ اقداماتی از قبیل شناسایی، جذب، آموزش و صدور گواهی تدریس و معرفی مدرسان و استادان درس دفاع مقدس متناسب با نیاز، تشکیل و فعال‌سازی گروه تخصصی آشنایی با دفاع مقدس، حمایت علمی ـ اداری و مالی از پایان‌نامه‌ها و رسانه‌های دانشجویی و پژوهش‌های علمی ـ تخصصی مرتبط با علوم دفاع مقدس، برگزاری اردوها و بازدیدهای تخصصی اساتید، کارکنان و دانشجویان از تعهدات پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس هستند.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر تعداد 30 استاد درس آشنایی با دفاع مقدس که دارای مجوز تدریس هستند در استان همدان خدمت می‌کنند.

یادآور می‌شود، دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس از سال 87 در دانشگاه آزاد به صورت عمومی اختیاری و نیم‌سال دوم سال 89 نیز در دانشگاه‌های ملی و علمی کاربردی تدریس شده است، ضمن اینکه این درس در دانشگاه بوعلی‌سینا، پیام نور واحد همدان، مجتمع‌های آموزشی تربیت معلم وابسته به مجتمع عالی پیامبر اعظم(ص) و... نیز در نیم‌سال اول 92-1391 ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول