اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه نیشابور خبر داد

افزایش میراث ماندگار وقف به همت خیران نیشابوری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: خیران چند وقف جدید در نیشابور به ارزش میلیاردها ریال به ثبت رساندند.

افزایش میراث ماندگار وقف به همت خیران نیشابوری

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمد ذاکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با موقوفه‌های جدید ثبت شده در این شهرستان اظهار کرد: یک مورد وقف در گذر علیخان‌آباد نیشابور توسط سیدباقر پورحسینی انجام شد.

وی افزود: این وقف شامل شش‌دانگ از دو قطعه زمین از پلاک‌های 161 و 9 فرعی از پلاک 14 اصلی به مساحت دو هزار و 337 متر مربع است.

ذاکری توضیح داد: زمین پلاک 161 این موقوفات برای احداث مسجد «محمد رسول‌اله وعلی ولی‌اله» و احداث مغازه تجاری که هزینه‌های مسجد از محل عواید آن تامین شود، وقف شده است.

این مقام مسئول اوقاف نیشابور خاطرنشان کرد: قطعه زمین پلاک 9 فرعی نیز به ساخت مدرسه برای ترویج فرهنگ قرآنی اختصاص یافت.

ذاکری یاد‌آور شد: دو فقره وقف جدید نیز توسط خیران نیکوکار روستای صومعه در بخش مرکزی این شهرستان در هفته‌ گذشته به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: یک فقره از این وقفیات شامل چهار سیر مشاع از مدار 10 سهم مزرعه و قنات امین‌آباد از پلاک 17 اصلی بخش 5 نیشابور واقع در روستای صومعه نیشابور است.

سرپرست اداره اوقاف نیشابور اظهار داشت: ارزش تقریبی این ملک شش میلیارد ریال است که توسط فاطمه صومعه برای هزینه دارو و درمان افراد بی‌بضاعت و کمک به زوج‌های جوان و یتیمان بی‌سرپرست و مستمندان وقف شد.

ذاکری افزود: دیگر وقف انجام شده را دو قسمت مشاع از ده قسمت مشاع از هشت سیر مشاع از مدار 10 سهم مزرعه قنات امین‌آباد از پلاک 17 اصلی بخش 5 نیشابور واقع در روستای صومعه بخش مرکزی است.

وی اضافه کرد: ارزش تقریبی این ملک 4 میلیارد ریال است که توسط احمدعلی نجفی برای استفاده در موارد ذکر شده وقف شد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول