اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه کتابخانه‌های عمومی صورت می‌گیرد

راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در توابع کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: انجمن‌ خیران کتابخانه‌ساز با هدف توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در توابع کرمان

محمدجواد حسین‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اقدامات مقدماتی برای تشکیل انجمن‌های خیران کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های استان کرمان انجام شده است و پس از طی مراحل قانونی فعالیت آنها آغاز می‌شود.

وی جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیران در زمینه ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی را یکی از اهداف مهم در ایجاد این انجمن‌ها برشمرد و گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز می‌تواند در بازسازی و نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار موثری داشته باشد.

حسین‌زاده خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: تاسیس انجمن خیران کتابخانه‌ساز کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در تامین منابع مالی این نهاد عمومی غیر دولتی به منظور توسعه منابع دیداری و شنیداری در کتابخانه‌های استان کرمان اثرگذار باشد.

وی بیان داشت: مساعدت و مشارکت فکری و فرهنگی در راستای ترویج مطالعه مفید و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان فرهنگی کرمان یکی دیگر از اهداف شکل‌گیری این انجمن‌هاست.

وی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بر اساس مفاد اساسنامه انجمن موظف به حمایت از خیران در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و نظارت بر حسن اجرای اهداف شرعی و قانونی آنها بر اساس توافقات به عمل آمده است.

حسین‌زاده بیان کرد: به همت مسئول کتابخانه نابینایان کرمان کتاب‌های زندگی به سبک روح‌الله و وصیتنامه سیاسی و الهی امام خمینی (ره) به خط بریل درآمد و به مجموعه این کتابخانه برای استفاده روشندلان اضافه شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که نابینایان همچون سایر اقشار جامعه طبق اصل برابری انسان‌ها باید از فرصت‌های برابر با سایر اقشار جامعه بهره‌مند شوند، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تامین نیازهای اطلاعاتی این گروه از افراد جامعه اقدام به غنی‌سازی منابع کتابخانه نابینایان کرده است.

این مسئول هدف از تاسیس این مرکز را تامین نیاز مطالعاتی و تحقیقاتی دانشجویان، دانش‌آموختگان و دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینا از طریق تهیه و تبدیل کتب بریل، گویا و الکترونیک برای متقاضیان و فراهم آوردن امکان دستیابی آسان به منابع اطلاعاتی مورد نیاز ذکر کرد.

حسین‌زاده گفت: با توجه به شرایط جسمی نابینایان، نرم‌افزارهای گویایی تهیه شده و زمینه استفاده از این نرم‌افزارها در محیط کتابخانه برای نابینایان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه نابینایان استان کرمان دارای 320 جلد منبع بریل است، افزود: بخش گویای این کتابخانه نیز با بیش از 6 هزار نسخه کتاب گویا در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دارد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول