اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

ساماندهی مشارکت خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مشارکت خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده باید سامان یافته و بر اساس یک روش مقبول و منظم صورت گیرد.

ساماندهی مشارکت خیران در بازسازی مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی با اشاره به برگزاری همایش خیرین کشور برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان در روز 23 شهریور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر خیرین در موضوع بازسازی این مناطق اعلام آمادگی کردند لذا برای استفاده از قابلیت‌های خیرین و افزایش اثرگذاری مشارکت مردمی این همایش را برگزار می‌کنیم.

وی از حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در این همایش خبر داد و افزود: سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف برای هماهنگی و دعوت از خیرین ایرانی مقیم خارج اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیگی اظهار کرد: بنا داریم از تمام خیرین که در موضوعات مختلف از جمله مدرسه‌سازی، ایتام و سلامت مشارکت می‌کنند برای حضور در این همایش دعوت کنیم، ضمن اینکه نخبگان و چهره‌های تاثیرگذار سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی نیز در همایش حضور خواهند داشت.

وی از طراحی سایت اینترنتی ویژه این همایش خبر داد و افزود: در این سایت اطلاعات مربوط به مشارکت خیرین در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق معرفی خواهد شد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: شماره حساب 888 بانک ملی برای کمک به زلزله‌زدگان همچنان آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن توسط خیران برای عده‌ای از زلزله‌زدگان ممکن است موجب احساس تبعیض در بین آنها شود، افزود: ترجیح می‌دهیم کمک‌های خیرین در قالب اهدای مصالح ساختمانی یا مشارکت در اجرای طرح‌های هادی روستایی و پروژه‌های زیربنایی و فضاهای عمومی مثل مسجد، مدرسه و مرکز بهداشتی انجام گیرد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول