اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوشتر خبر داد

توقیف خودروهای غیر‌مجاز حمل نخاله در شوشتر

خبرگزاری فارس: شهردار شوشتر از توقیف خودروهای حمل ضایعات ساختمانی که به صورت غیر‌قانونی فعالیت می‌کنند، خبر داد.

توقیف خودروهای غیر‌مجاز حمل نخاله در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آرش دُر صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به مشکلات موجود در اجرایی نشدن کامل قانون پسماند گفت: برخی متخلفان و رانندگان که به صورت غیر قانونی و در محل‌های غیر‌مجاز نخاله ساختمانی را دفع می‌کنند شناسایی شده و در روزهای آتی به مراجع قضایی برای برخورد قانونی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به بندهایی در قانون مدیریت پسماند، افزود: طبق ماده 16 قانون پسماند هر ماده دور‌ریختنی که توسط انسان تولید می‌شود شامل قانون پسماند می‌شود و به این دلیل نخاله و ضایعات ساختمانی نیز جزئی از پسماند محسوب شده و شهرداری بر دفع آن نظارت کامل دارد.

این مقام مسئول در امور اجرایی شوشتر خاطر‌نشان کرد: تاکنون 10 راننده متخلف در دفع نخاله ساختمانی در سطح شهر شوشتر شناسایی شده و مشخصات آنها طی نامه‌ای به دادستان شوشتر به زودی اعلام می‌شود.

دُر با اشاره به مشکلات موجود در ترمینال شوشتر نیز گفت: غرفه‌داران و شرکت‌های حمل مسافر که در ترمینال مرکزی مستقر هستند سال‌هاست که حق‌ و حقوق شهرداری شوشتر را که همان اجاره بهای غرفه‌هاست پرداخت نکرده‌اند و در صورت استنکاف از پرداخت کرایه به دلیل اینکه قرارداد این افراد سال‌ها است به اتمام رسیده، شهرداری راسا برای تخلیه مغازه‌ها و غرفه‌ها در ترمینال مرکزی شهر اقدام می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع مزایده عمومی برای واگذاری غرفه‌های ترمینال شوشتر خاطر‌نشان کرد: در گذشته قیمت‌های تعیین شده بسیار نا‌چیز و اندک بود اما در سال‌جاری برای برگزاری مزایده عمومی همه قیمت‌ها بر اساس نظرات کارشناس رسمی دادگستری تعیین شده است و برای همکاری قیمت‌های اعلام شده در مزایده بسیار کمتر از سطح تعیین شده توسط کارشناس است.

شهردار شوشتر تاکید کرد: بدهی شرکت‌های حمل‌و‌نقل عمومی مستقر در ترمینال مرکزی شوشتر بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال است که برای همکاری با این افراد و اعمال تخفیف‌هایی این رقم به 520 میلیون ریال کاهش یافت با این وجود باز هم شرکت‌های حمل‌و ‌نقل از پرداخت بدهی‌های خود استنکاف می‌کنند.

دُر افزود: شهرداری و شورای شهر تنها به دنبال اعمال قانون و رفع مشکلات موجود است و باید شهرداری تلاش کند تا بدهی‌های خود را به هر نحو وصول نماید.

وی خاطر‌نشان کرد: آسفالت ضلع شرقی خیابان عمار در دستور کار شهرداری قرار‌گرفته است ولی باید اصول مورد توافق با ساکنان در این منطقه تدوین شود و مردم نیز بدهی‌های خود را به شهرداری پرداخت کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول