اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد خبر داد

پیش‌بینی باکس‌هایی برای ریختن نخاله ساختمانی در بجنورد

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه ریختن نخاله ساختمانی در معابر ممنوع است، اظهار داشت:‌ برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی اخیراً باکس‌هایی برای ریختن نخاله ساختمانی پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی باکس‌هایی برای ریختن نخاله ساختمانی در بجنورد

محمدمهدی خاکشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: شهروندانی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند باید با شرکت تحت پیمان شهرداری هماهنگ کرده تا باکس‌هایی در اختیار آنان قرار داده شده و از رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در معابر بجنورد جلوگیری کنند.

وی این اقدام را در راستای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و همچنین توجه به بهداشت و منظر شهری عنوان کرد.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد با اشاره به افزایش ساخت و ساز در این شهر طی سال‌های اخیر رهاسازی نخاله‌های ساختمانی را از مشکلات عمده‌ای برشمرد که شهرداری با آن مواجه است.

وی خواستار مشارکت عموم مردم برای اجرای این طرح در بجنورد شد و گفت:‌ در صورت مشاهده رهاسازی هرگونه نخاله ساختمانی شهرداری با موضوع برخورد خواهد کرد.

خاکشور در بخش دیگری بر دیوارکشی زمین‌های رهاشده در شهر از سوی مالکان تاکید کرد و افزود:‌ عدم دیوارکشی زمین‌های ملکی در شهر سبب جمع شدن زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و چهره نازیبا در برخی از محلات شده است.

* روزانه 140 تن زباله در بجنورد تولید می‌شود

وی همچنین با اشاره به میزان تولید زباله در بجنورد اظهار داشت:‌ بر اساس آمار روزانه حدود 140 تن زباله در این شهر تولید شده که خدمات شهری شهرداری آن را جمع‌آوری و دفع می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: میزان تولید زباله در این شهر بالا بوده از این رو شهروندان برای کاهش تولید زباله مشارکت کنند.

وی در عین حال از راه‌اندازی کارخانه کمپوست بجنورد خبر داد و افزود: شهروندان با تفکیک زباله از مبدأ منتظر کارگران شهرداری بوده تا زباله‌ها را برای بازیافت تحویل آنان دهند.

خاکشور اظهار داشت:‌ پیمانکار راهبر کارخانه کمپوست بجنورد مشخص شده و به زودی این طرح پس از سال‌ها راه اندازی می‌شود.

* راه‌اندازی شش چشمه سرویس بهداشتی ثابت در بجنورد

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد همچنین از راه‌اندازی شش چشمه سرویس بهداشتی ثابت در هسته مرکزی این شهر خبر داد و گفت:‌ این سرویس‌های بهداشتی به فاضلاب شهری متصل شده و آب آن نیز تأمین شده است.

وی اظهار داشت: به محض تأمین برق، این سرویس‌های بهداشتی برای استفاده عموم مردم راه‌اندازی می‌شود.

خاکشور پیش‌بینی کرد تا اواخر ماه جاری این شش چشمه سرویس بهداشتی در بجنورد برای استفاده مردم آماده شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سرویس بهداشتی سیار با به‌کارگیری اتوبوس اسقاطی در این شهر برای نخستین بار در کشور اظهار داشت: ‌این اتوبوس سیار با ایجاد شش چشمه سرویس بهداشتی راه‌اندازی شده است.

به گفته معاون خدمات شهری شهردار بجنورد، در این اتوبوس مخزن آب نصب شده و تخلیه فاضلاب آن نیز توسط یک لوله تعبیه شده در محل‌هایی مثل؛ چاه فاضلاب قابل تخلیه است.

خاکشور با اشاره به اینکه این اتوبوس در بوستان باباامان بجنورد و سایر اماکن مثل همایش‌ها، نشست‌ها، به کار گیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌برای راه‌اندازی سرویس بهداشتی اتوبوسی سیار در بجنورد 70 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری برای مناسب‌سازی هزینه شده است.

شهر بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهرداری و همچنین شهرداری مهر 200 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول