اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در اراک

آژانس جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از راه‌اندازی نخستین آژانس جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در اراک خبر داد.

آژانس جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی راه‌اندازی شد

محمود حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با توجه به توسعه شهری و رشد ساخت و سازها و افزایش نخاله‌های ساختمانی شهر طرح ساماندهی پسماندها و ضایعات ساختمانی را به منظور سهولت و تسهیل در امر پاکسازی، نظافت و رفاه حال شهروندان در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: در این راستا نخستین آژانس حمل خاک و نخاله در کل سطح شهر اراک راه‌اندازی شد و باید فرهنگ استفاده از آژانس‌های خاک و نخاله بین شهروندان تبلیغ شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در اشاره به نحوه فعالیت آژانس گفت: آژانس جمع‌آوری خاک و نخاله در اراک به منظور پاکیزگی هر چه بهتر محیط شهری و دسترسی آسان به امکانات ویژه حمل نخاله‌های ساختمانی راه‌اندازی شده و طبق هماهنگی‌ صورت گرفته صدور مجوز عملیات ساختمانی منوط به انعقاد قرارداد با آژانس و استعلام میزان پسماند خاک و نخاله است.

حسنی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین هزار تن نخاله ساختمانی در سطح شهر و 900 تن ضایعات در فعالیت‌های عمرانی تولید می‌شود و به محل مورد نظر در امان‌آباد منتقل می‌شود ادامه داد: جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست و حفظ سیمای مناسب شهری، جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی برای پاکیزگی شهر و معابر عمومی، هدایت صحیح خاک و نخاله ساختمانی به مرکز دفن، جلوگیری از حوادث غیر مترقبه ناشی از دپوی ضایعات ساختمانی در معابر و جلوگیری از ورود پسماندهای ساختمانی در بافت زباله شهری از اهداف مهم و اصلی تشکیل آژانس خاک و نخاله بوده است.

به گفته وی بر اساس قانون مدیریت پسماندها شهروندانی که نخاله‌های ساختمانی را در محل‌های غیر مجاز تخلیه کنند از 170 هزار تا یک میلیون و 70 هزار ریال جریمه و وسایل نقلیه موتوری آنها متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول