اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر خبر داد:

حمل و نقل روزانه 400 تن نخاله در باقرشهر

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر با اشاره به تردد زیاد وسایل سنگین در باقرشهر گفت: روزانه 400 تن خاک و نخاله و مخلوط در باقرشهر حمل و نقل می‌شود.

حمل و نقل روزانه 400 تن نخاله در باقرشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساکنان باقرشهر همه‌روزه نظاره‌گرند که تعداد قابل توجهی از کامیون‌های حمل نخاله به جای آنکه نیم ساعت در راه باشند، تا نخاله را در طرف دیگر شهر و در محل مشخص تخلیه کنند، ترجیح می‌دهند که این بار را در گوشه‌ای خالی کنند و در عوض چند مرتبه دیگر این کار را انجام دهند و پول بیشتری را کسب کنند، به خصوص اگر این جابه‌جایی در شب صورت گیرد، درصد تخلف بسیار بیشتر می‌شود.
حسین توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در این ارتباط  اظهار داشت: این کامیون‌ها نخاله‌ها را بدون نگرانی از جریمه‌شدن در محل‌هایی غیرمتعارف و بر سر راه، خالی می‌کنند، چراکه شاید تا به حال جریمه این متخلفان، آنقدر جدی و چشمگیر کرده است.
ولی آیا نمی‌دانند که علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی، جان چه تعداد از شهروندان را به خطر انداخته‌اند.
مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر گفت: از اوایل آذر ماه، کنترل خودروهای تخلیه خاک و نخاله شدت می‌گیرد.
وی در ادامه یادآور شد: افزایش میزان تولید و نخاله عوامل متعددی دارد، افزود: گاهی به دلیل توجیهات اقتصادی، ساختمان‌هایی که کمی از زمان ساخت آنها گذشته، دوباره دست به ساخت می‌زنند که ضایعات ساختمانی افزایش می‌یابد که در حال حاضر این امر در باقرشهر مشهود است و تعدادی از شهروندان با مجموعه شهرداری همکاری مطلوبی دارند.
توکلی همچنین سیستم حمل و نقل مصالح ساختمانی را در مواردی که سبب می‌شوند مصالح را به صورت فله‌ای بار بزنند و همینطور نیز تخلیه کنند، عاملی در افزایش میزان ضایعات عنوان کرده است که توسعه سیستم‌های بسته‌بندی مصالح باید مدنظر قرار گیرد.
مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر با هشدار در خصوص اینکه، تخلیه این مواد در مجاورت مناطق مسکونی، مسیل‌ها، کانال‌ها و همچنین حواشی جاده‌ها و بزرگراه‌ها خسارت‌های زیست‌محیطی و انسانی بسیاری به ‌وجود می‌آورد، می‌گوید: در همین ارتباط ستاد ساماندهی خاک و ضایعات ساختمانی در راستای کاهش معضلات ناشی از خاک و نخاله در باقرشهر به صورت مستمر در حال برخورد با متخلفین است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات و معضلات ناشی از عدم ساماندهی مناسب خاک و ضایعات ساختمانی گفت: تخلیه خاک و نخاله در معابر، گذرگاه‌های سطح شهر سبب به وجود آمدن مناظری زشت و نازیبا در محیط شهری و به ویژه در حریم میشود، به ‌طوریکه چشم هر بیننده‌ای را آزار می‌دهد.
توکلی همچنین تخلیه خاک و نخاله در حاشیه راه‌ها، جاده‌ها و بزرگراه‌ها را ضمن آلودگی محیط زیست سبب ایجاد سد معبر دانست و خاطرنشان کرد: خاک و نخاله محل زندگی جوندگان موذی و حشراتی مانند پشه خاکی است که عامل بیماری سالک است و محلی برای منبع انواع بیماری‌ها می‌شود.
مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر همچنین مصوبه شورای اسلامی شهر باقرشهر را در خصوص اخذ بهای خدمات ضایعات و خاک و نخاله‌های ساختمانی از حمل کنندگان یادآور شد و تاکید کرد: در همین راستا استفاده از اهرم‌های قانونی و مواد 7 و 16 و 20 قانون مدیریت پسماند و آیین‌نامه اجرایی آن در خصوص برخورد با متخلفان تخلیه در مکان‌های غیر مجاز و نظارت بر کار پیمانکاران خاکبرداری در شهرداری تقویت می‌شود.
وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته با یک هزار مورد تخلف برخورد کرده‌ایم که از این تعداد 200 مورد آن به دلیل تخلیه‌های غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، افزود: برخورد جدی با متخلفان ادامه دارد.
مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر در ادامه می‌گوید: بعضی پروژه‌ها مانند حفاری‌های مربوط به احداث خطوط جمع آوری فاضلاب شهری، آب و یا گاز مقطعی بوده و می‌توان بر اساس زمان شروع و پایان پروژه‌ها برنامه‌ریزی و اقداماتی جهت جمع آوری آنها انجام داد.
به گفته حسین توکلی، ایجاد آژانس نخاله در دست اقدام است و در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای دفن هر تن خاک و نخاله بین ۳ تا 3.5 مترمکعب فضا اشغال می‌شود، عنوان کرد: این در حالیست که روزانه بالغ بر 400 تن خاک و نخاله و مخلوط در سطح شهر باقرشهر تولید می‌شود.
توکلی از شهروندان درخواست کرد با اخذ مجوز و به صورت قانونی نسبت به حمل نخاله‌های ساختمانی اقدام و نخاله های مازاد را از معابر عمومی پاکسازی کنند. 
مدیر حوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری شهروندان شاهد شهری زیبا و با طراوت باشیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول