اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرکرد خبر داد:

برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی در شهرکرد

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: با متخلفان تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر شهرکرد برخورد قضایی می‎شود.

برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی در شهرکرد
نورالله غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت و ساز و نوسازی ساختمان‌ها در شهر سبب پیدایش زباله و نخاله‌ها می‌شود، شهرداری شهرکرد قطعه زمینی را برای ریختن نخاله‌های ساختمانی تعیین کرده است.
وی افزود: این قطعه زمین در 12 کیلومتر پس از میدان دفاع مقدس شهرکرد نرسیده به کارخانه آسفالت در نظر گرفته شده است.
غلامیان افزود: طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند، تخلیه و ریختن هرگونه زباله و نخاله‌های ساختمانی از سوی متخلفان در حاشیه، نزدیک شهرها و در مناطق مشخص نشده شهرداری جرم بوده و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.
شهردار شهرکرد تغییر مجوز خاک‌برداری شهرداری به روزهای تعطیل را از جمله برنامه‌های شهرداری شهرکرد برشمرد و خاطرنشان کرد: نصب 120 تابلو در زمینه ممنوعیت ریختن زباله و نخاله در اطراف شهر و تمیزسازی حاشیه شهر از دیگر این برنامه‌ها و اقدامات به‎ شمار می‎رود.
وی اضافه کرد: تمام زباله‎ها و نخاله‌‎های ساختمانی در حاشیه جاده دانشگاه آزاد اسلامی تا اول مهر ماه پاکسازی می‌شود.
غلامیان بر ضرورت ساماندهی و مدیریت نخاله‌های ساختمانی در شهرکرد تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین عامل در ساماندهی مدیریت نخاله‌های ساختمانی شناخت منابع تولید است، منابع اصلی تولید نخاله‌های ساختمانی عبارتند از خاکبرداری، تخریب، نوسازی، تعمیرات، حفاری و نخاله‌های مربوط به فعالیت‌های صنعتی است.
وی اضافه کرد: در مورد نخاله‌های ساختمانی مربوط به ساخت بنای مسکونی باید توجه کرد که عوامل بسیاری بر روند تولید آنها تاثیر گذارند از جمله آنها می‌توان به وضعیت اقتصادی مردم، فصول مختلف سال، مناطق شهرداری، افزایش جمعیت، رشد و توسعه شهر اشاره کرد.
غلامیان با بیان اینکه در بعضی مناطق شهرداری به علت وضعیت مناسب اقتصادی مردم ساخت و ساز بیشتری صورت می‌گیرد، گفت: به علاوه ممکن است در بعضی فصول به دلیل وضعیت مناسب‌تر آب و هوایی ساخت و ساز بیشتری انجام شود که بر روند تولید نخاله‌های ساختمانی تأثیرگذار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول