اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای مانور تخصصی زیست محیطی صورت گرفت

مهار حریق نخاله‌های غیرمجاز در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: با اجرای مانور تخصصی زیست محیطی حریق نخاله‌های غیرمجاز در جنوب تهران مهار شد.

مهار حریق نخاله‌های غیرمجاز در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، تخلیه غیرمجاز نخاله در یکی از روستاهای جنوب تهران موجب آتش‌سوزی شد که در این زمینه نیروهای عملیاتی ستاد بحران وارد عمل شدند.

شهردار ناحیه هفت منطقه 20 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در این ارتباط گفت: تخلیه غیرمجاز نخاله و ضایعات در سطح روستاهای این ناحیه یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است که در قالب سناریوی مانور تخصصی زیست محیطی در روستای غنی‌آباد موجب آتش‌سوزی شد.

عطاء‌الله حسینی با اشاره به اینکه افزایش هماهنگی و ارتقای سطح آمادگی نیروهای عملیاتی به‌ویژه گروه‌های دوام از اهداف برگزاری این مانور بوده است، خاطرنشان کرد: امداد و نجات مصدومین، اطفاء حریق، برقراری امنیت محل، کنترل ترافیک و برقراری امنیت جاده‌ای، پاکسازی و شست‌و‌شوی محل حادثه و جمع‌آوری و انتقال ضایعات به منظور جلوگیری از تکرار حادثه در مدت 12 دقیقه انجام شد.

شرکت 10 هزار شهروند جنوب تهران در آموزش‌های همگانی

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 نیز در حاشیه این مانور به فعالیت 30 گروه مردمی با عنوان گروه‌های واکنش اضطراری محله در سطح منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: گروه‌های دوام با گذراندن دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه، اطفاء حریق، روانشناسی مدیریت بحران، جستجو و نجات و مدیریت بحران گواهینامه دریافت می‌کنند.

محسن کریمی با اشاره به اینکه 10 هزار نفر از شهروندان در آموزش‌های همگانی از ابتدای سال شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: 104 ستاد مدیریت بحران در اماکن مهم از جمله مسکونی، تجاری، اداری و مساجد از ابتدای سال تشکیل شده و اعضای آن در زمینه‌های مورد اشاره آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

این مسئول به استقرار اورژانس جنوب تهران در سه پایگاه چند منظوره شهدای 13آبان، شهدای تقی‌آباد و بوستان گلمهر اشاره کرد و یادآور شد: تجهیز پایگاه معین(استان قم) و هفت پایگاه مدیریت بحران منطقه به وسائل و امکانات امداد و نجات از جمله اقدامات دیگر این ستاد است که در سال 90 صورت پذیرفته است. 

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول