اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

اتمام پتروشیمی گچساران 6 هزار میلیارد ریال نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اتمام پتروشیمی گچساران سرمایه‌ای افزون بر 6 هزار میلیارد ریال نیاز دارد که با روند فعلی اتمام این پروژه تا دو سال آینده دور از دسترس نیست.

اتمام پتروشیمی گچساران 6 هزار میلیارد ریال نیاز دارد

محمدحسین حیدرپور صبح امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان درباره وضعیت کنونی پتروشیمی گچساران اظهار کرد: در بازدیدی که از طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان صورت گرفت، مشکلات، موانع و قابلیت‌های واحدهای تولیدی بررسی شد.

وی افزود: پتروشیمی گچساران با توانایی خط تولید افزون بر یک‌میلیون تن پلی‌اتیلن در سال، یکی از بزرگترین پروژه‌ها در سطح کشور به شمار می‌رود.

حیدرپور با بیان اینکه پتروشیمی گچساران برای احداث و راه‌‌اندازی به 6 هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد، یادآور شد: در حال حاضر افزون بر 2 هزار میلیارد ریال در این پروژه سرمایه‌گذاری اولیه صورت گرفته است که این مقدار سرمایه‌گذاری شامل خرید تجهیزات، ماشین‌آلات، تأسیسات و ساختمان‌های رفاهی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: احداث و راه‌اندازی این پروژه به دلیل وجود برخی از مشکلات با تأخیر چند ساله روبه‌رو شد اما امید است که این پروژه با روند مناسبی که در حال حاضر دارد، طی دو سال آینده به اتمام برسد.

کارخانه ماشین‌سازی گچساران به علت بدهی تعطیل است

حیدرپور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر سرنوشت کارخانه ماشین‌سازی گچساران، گفت: کارخانه ماشین‌سازی یکی از ظرفیت‌های مناسب تولید و اشتغال در گچساران بوده که به دلیل عدم توجه صاحبان این واحد در حال حاضر بدون استفاده و راکد مانده است.

وی ادامه داد: این واحد متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده که به دلیل بدهی دولت، به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است.

حیدرپور از تشکیل جلسه‌ای برای بررسی و برطرف کردن مشکل این واحد تولیدی با حضور مسئولان تأمین اجتماعی، استاندار و نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی عنوان داشت: ماشین‌سازی گچساران دارای ظرفیت تولیدی مناسبی بوده که تولیدات این کارخانه نه تنها در کهگیلویه و بویراحمد بلکه در استان‌های همجوار نیز قابل فروش است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تولید انواع سازه‌های فلزی، مخازن معمولی و تحت فشار و دکل‌های فلزی را از جمله پتانسیل‌های تولیدی این کارخانه عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول