اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راه‌اندازی دانشکده صنعت چرام از خیال تا واقعیت

خبرگزاری فارس: دانشگاه صنعت و معدن چرام که ساختمان آن 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از چند سال پیش باید در این شهر اقدام به جذب دانشجو می‌کرد که قرار است با قول مسئولان مهر امسال راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی دانشکده صنعت چرام از خیال تا واقعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، اغلب کشورها و شهرهای در حال توسعه از فقدان علوم و تکنولوژی، فقدان تشکیلات سازمانی قوی، نارسایی نظام‌های تحقیق و توسعه، کمبود نیروی انسانی متخصص و توزیع ناهماهنگ آن، جریان کُند اطلاع‌رسانی و از همه مهم‌تر مشکلات توسعه علمی و تکنولوژی رنج می‌برند و شاید بتوان گفت مدیریت تکنولوژی ابزاری مناسب برای دستیابی به پیشرفت در علم و فناوری باشد.

مدیریت فناوری شامل تمام فعالیت‌های مربوط به دستیابی به فناوری است که از طریق تحقیق و توسعه و یا انتقال فناوری، بومی‌سازی و بهره‌برداری از آن در چهار مرحله شناسایی، انتخاب، اکتساب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هدف از مدیریت فناوری در سطح ملی ایجاد محیط مناسب برای انتقال و توسعه فناوری، تخصیص مناسب منابع برای دستیابی به علوم و تعیین اهداف و اولویت‌های علوم و فناوری است.

در سطح سازمانی، مدیریت تکنولوژی موجب ثبات و پیشرفت سازمان‌ها شده و در سطح فردی، افزایش توانایی‌ها و قابلیت‌های یک فرد را به همراه دارد.

وجود مراکز علمی و دانشگاه‌ها در سطح کشور با گستره وسیعی از فناوری‌ها در بخش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی نیازمند مدیریت به منظور دستیابی به توسعه علمی و فنی است.

اما در این میان استان کهگیلویه و بویراحمد و به دنبال آن شهرستان چرام چه نقشی می‌تواند در توسعه کشور و مدیریت فناوری داشته باشد.

پرداختن به این موضوع سبب شد تا دانشگاه صنعت و معدن چرام را بهانه قرار داده و جایگاه این شهرستان را در گسترش فرهنگ و تکنولوژی پیدا کنیم.

دانشگاه صنعت و معدن چرام که ساختمان آن 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد از چند سال پیش باید در این شهر اقدام به جذب نیرو و دانشجو می‌‌کرد ولی این کار به دلایل مختلف به تاخیر افتاد.

علی‌رضا نیکروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب پیشرفت هر شهرستان می‌شود وجود دانشگاه یا مرکز علمی است، اظهار داشت: به یاری خداوند متعال دانشکده صنعت و معدن چرام مهر ماه سال جاری رسما افتتاح خواهد شد و برای ترم اول در سه رشته کارشناسی آمار، کاردانی عمران روستایی و کاردانی مکانیک تعداد 90 دانشجو را پذیرش خواهد کرد.

فرماندار چرام در ادامه گفت: بلوار ورودی خیابان دانشکده به نام بلوار دانشجو نام‌گذاری شده و عملیات بازسازی و چمن‌کاری و نصب تابلو و زیباسازی محوطه آن با 400 میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.

عوض‌زاده دانشجوی چرامی با اشاره به اینکه وجود دانشگاه موجب بروز تحولات بسیاری در این شهرستان می‌شود، می‌گوید: استقرار این دانشگاه در شهرستان چرام زمینه جذب و رشد نیروی انسانی و آموزشی این دانشگاه را فراهم کرده و این مرکز آموزش عالی در کنار معدن فسفات محور تحول و توسعه چرام قرار می‌گیرد.

مریم بذرکار شهروند دیگر چرامی که خود را دانشجوی مهندسی عمران شیراز معرفی کرد، بیان داشت: تا جایی که به یاد دارم احداث این دانشکده مربوط به سفر اول هیئت دولت به این شهرستان بوده اما تاکنون نتوانسته در اختیار علاقه‌مندان به تحصیل قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم لااقل رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه مفید بوده و کارایی لازم را در زمینه جذب نیرو و دانشجو داشته باشد.

فرج‌الله باقریان تاکید کرد: تمام ادارات شهرستان به خصوص ادارات راه و شهرسازی، برق و شهرداری را موظف کردیم با بسیج تمام نیروها و وسایل مورد نیاز برای حل تمام مشکلات و کمبودها نهایت همکاری و مساعدت را با نماینده دانشکده داشته باشند.

معاون فرماندار چرام در ادامه متذکر شد: دانشکده صنعت و معدن چرام در زمینی به مساحت 15 هکتار و با زیربنای 6 هزار متر مربع احداث شده و دارای 20 کلاس درس، 10 کارگاه و پنج آزمایشگاه است و ظرفیت پذیرش 700 دانشجو را دارد.

بی‌شک در طول سال‌های اخیر از دانشکده صنعت و معدن سخن‌های بسیار شنیده‌ایم و قول‌های فراوانی داده شد که بسیاری از آنها به دلایل مختلف عملیاتی نشد و اکنون در مهری دیگر به نظاره خواهیم نشست تا بنگریم که آیا وعده مهر امسال نقد است و یا نسیه.

--------------------------------

گزارش از نسرین هاشمی

--------------------------------

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول