اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

صنعتگر فعال کهگیلویه و بویراحمدی از استاندار چه می‌خواهد

خبرگزاری فارس: صنعتگر فعال و سرشناس بویراحمدی و عضو انجمن فولاد ایران از مسئولان ارشد استانی انتظار دارد تصمیمات مهم صنعتی این استان را به جای استانداری در جای دیگری اتخاذ کنند.

صنعتگر فعال کهگیلویه و بویراحمدی از استاندار چه می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اهمیت تولید و ایجاد اشتغال در این برهه از هر چیز دیگری مهم‌تر است و دولت و نظام اسلامی می‌بایست افرادی که در این بخش‌ها فعال هستند به ویژه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را به روش‌های مختلف حمایت کنند.

ولی آنچه از نشستن پای صحبت‌های یک صنعتگر فعال و بومی در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان برداشت کرد، چیز دیگری است که می‌توان به خوبی تحقق اهداف و سیاست‌های مورد نظر مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام را در آن جستجو کرد.

شهرام باقری جوان صنعتگری است که از سال 59 و در سال‌های اولیه انقلاب همپای پدر صنعتگرش وارد فضای تولید و اشتغال شد و امروز حرف اول را در استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه پدر و برادرانش در صنعت می‌زنند.

پای صحبت‌های این سرمایه‌گذار بومی که می‌نشینیم، انرژی و عشق به کار و صنعت بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید ولی در میان حرف حرف کلماتش یک حرف بزرگ نمایان و پنهان است، وی می‌گوید: در این استان آن‌گونه که باید مسئولان برای مقوله مهم حمایت از سرمایه‌گذار و آماده کردن بسترهای سرمایه‌گذاری پای کار نیستند و آن چه که هست از آن چه مورد انتظار بوده بسیار کمتر است.

شهرام باقری اکنون مدیرعامل مجتمع فولاد بویراحمد و عضو انجمن فولاد ایران است، به محل کارش رفتم تا فارغ از کار معمول رسانه‌ها در انعکاس اخبار مسئولان و دولتی‌ها، این بار حرف‌های فردی را بشنوم که کار خود را لبیک عملی به تحقق فرمان تولید ملی می‌داند.

در همان بدو ورود به محل کار باقری تفاوت فضای این مصاحبه با صدها مصاحبه دیگرم در این استان قابل احساس بود چرا که اینجا حرف‌ها در عمل قابل لمس هستند و خود با آدم حرف می‌زنند و اینجا به خوبی از فضای حرف و شعار بیرون می‌آییم و شاهد جهادی در عرصه سازندگی، تولید و اشتغال هستیم همان چیزی که رهبری این مملکت آن را آرزو و آرمان خود می‌دانند.

در این گفت‌گو با شهرام باقری بحث‌ها و مسائل مختلفی گفته و رد و بدل شده ولی آنچه در این مقال قصد اشاره به آن را دارم انتظاری است که این سرمایه‌گذار بومی از استاندار خودش دارد.

 * کارگروه‌های صنعتی در دل کارگا‌ه‌ها برگزار شوند نه در پشت میز مدیران

مدیرعامل مجتمع فولاد بویراحمد و عضو گروه صنایع بین‌المللی باقری بیان کرد: استاندارها در هر استانی حکم رئیس جمهور آن استان را دارند و به همین ترتیب کارها و اقدامات مؤثری را می‌توانند انجام دهند.

شهرام باقری ادامه داد: به عنوان یک صنعتگر انتظار دارم که بیشترین ارتباطم با شخص استاندار باشد تا بدون واسطه برای بهبود فضای کسب و کار، تولید و اشتغال و انعکاس مشکلات این بخش به همدیگر کمک کنیم.

وی با اشاره به تاثیرگذار بودن منش و بینش یک استاندار به مسائل مربوط به بخش تولید و اشتغال گفت: انتظار من از استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد این است که کارگروه‌های صنعتی و مرتبط با آن را در دل کارگاه‌ها و کارخانجات صنعتی برگزار کند نه در اتاق‌های شیشه‌ای و پشت میزها و فضای خشک جلسات استانداری.

باقری با بیان این جمله، از استانداران قبلی نیز گلایه کرد و ابراز داشت: استانداران قبلی در چند سال گذشته علی‌رغم دعوت‌های رسمی مجتمع فولاد بویراحمد، حتی یک بار هم به کارخانه ما نیامدند که این جای تاسف و نگرانی دارد.

عضو انجمن فولاد ایران تصریح کرد: من در این استان افتخار راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد صنعتی را دارم حال چگونه قابل توجیه است که مسئولان در چند سال اخیر حتی یک بار از من نپرسیدند که چکار می‌کنی؟

وی به تعهد هزار و 70 نفری اشتغال‌زایی مجتمع فولاد بویراحمد اشاره کرد و گفت: حتی مسئولان از من نپرسیدند که شما برای تحقق این میزان اشتغال‌زایی چه کمکی نیاز داری و آیا محقق می‌شود یا نه...

باقری در ادامه به صراحت از استاندار جدید می‌خواهد تا تصمیمات بخش صنعت را به نگاه واقعی و حضور در فضای فیزیکی کار و کارخانه اتخاذ کند تا با نگاهی واقع‌بینانه شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری باشیم.

وی تاکید کرد: از آقای صابری انتظار داریم تا در مجامع بزرگ صنعتی این استان با تیم کارشناسی خود حضور یابد و تصمیمات لازم برای بقا و توسعه واحدها را اتخاذ و به خواسته‌های فنی صنعتگران نیز توجه کند.

به هر حال آنچه مدیرعامل بزرگ‌ترین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از استاندار این استان خواسته، کار سختی نیست و عمل به این خواسته بدون شک موجب پویایی واحدهای تولیدی و جان بخشیدن دوباره به تولید و اشتغال خواهد بود.

از آقای صابری که به تازگی عهده‌دار مسئولیت خطیر استانداری در استانی شدند که نیازش به کار و تولید بیش از هر جای دیگری است، انتظار داریم تا شرایط نزدیک شدن مسئولان به صنعت و تولید را فراهم کند و در این راه مهم خود پیشقدم باشد.

خبرگزاری فارس امید دارد تا مسئولان روز به روز حمایت خود را از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی بیشتر کنند تا به نقطه تحقق حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی نزدیک‌ شویم.

------------------------

گزارش از کریم بنام

-------------------------

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول