اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری مرکزی:

صنعت نیازمند ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را یکی از ضروریات امروز جامعه دانست و گفت: ارتباط صنایع با دانشگاه موجب ارتقاء تجربیات و نوآوری در تولیدات صنعت و دانشگاه می‌شود.

صنعت نیازمند ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرهاد اسکندری ظهر امروز در نشست ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار داشت: تعامل و ارتباط دو سویه بین صنعت و دانشگاه از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان این دو نهاد باید با جدیت به این موضوع بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل مستمر صنعت و دانشگاه  موجب رونق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور می‌شود تصریح کرد: در سایه تعامل و همکاری است که می‌توان به موفقیت در هر مجموعه‌ای دست یافت و این اصل مهم باید در دستور کار دانشگاه و صنعت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی انجام پژوهش‌های تحقیقاتی توسط اساتید، بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی در واحدهای صنعتی، اجرای طرح‌های کارآموزی و انجام بازدیدهای گروهی از صنایع را از راهکارهای مؤثر در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه دانست و خاطر نشان ساخت: امروز ایران اسلامی در زمینه تولید علم یکی از برترین قدرت‌های منطقه و حتی جهان محسوب می‌شود که بخش صنعت می‌تواند از این فرصت نهایت بهره را ببرد.

اسکندری گفت: از یک سو بهبود تولیدات بخش صنعت با استفاده از اندوخته‌های علمی دانشگاه‌ها محقق می‌شود و از سویی دیگر دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های پژوهشی نیازمند پشتیبانی بخش صنعت هستند که در سایه ارتباط و تعامل این دو نیاز به خوبی برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه احساس نیاز دو طرفه بین صنعت و دانشگاه موجب ادامه حیات این دو نهاد می‌شود گفت: صنعت به عنوان مصرف‌کننده علم و فناوری نیازمند ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه است.

عباس ملک‌حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز بر لزوم افزایش تعامل بین دانشگاه و صنعت تاکید کرد و بیان داشت: دانشگاه‌های استان با بهره‌گیری از تجربه و ظرفیت بالای خود از آمادگی لازم برای همکاری با صنایع برخوردارند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول