اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

نبود صادرکننده مستقیم چالش اصلی فراروی صنعت گلیم‌بافی است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: نبود صادرکننده مستقیم و صادر شدن تولیدات از طریق گمرکات دیگر استان‌ها چالش اصلی فراروی گلیم‌بافی در این استان است.

نبود صادرکننده مستقیم چالش اصلی فراروی صنعت گلیم‌بافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان این استان اظهار داشت: گلیم‌بافی یکی از رشته‌های صنایع دستی است که در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود مواد اولیه مورد نیاز برای گلیم‌بافی، این هنر توانسته از زمان‌های دور تا امروز هنرمندان زیادی را به خود جلب کند.

وی گلیم‌بافی را دومین ظرفیت صنایع دستی این استان برشمرد و گفت: این رشته با فعالیت حدود 3 هزار نفر هنرمند در این زمینه نقش بزرگی را در این راستا ایفا می‌کند.

رئیسی با اشاره به انواع مختلف شیوه‌های تولید گلیم در این استان گفت: گلیم رند باف و ترک باف و گلیم گبه از انواع گلیم کاربردی در این استان است که توسط هنرمندان استان تولید می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولیدات این استان به خارج از کشور صادر می‎شود، گفت: اجرای نقوش اصیل و نگارهای اسلیمی و هندسی و طرح‌های الهام گرفته از طبیعت اطراف از ویژگی‌های بارز گلیم تولیدی این استان است.

وی کیفیت گلیم تولیدی در استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این اداره‌کل تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت و توسعه گلیم‌بافی در سطح استان و افزایش تولیدات با کیفیت این محصول را انجام داده است.

رئیسی با اشاره به مجموع اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از هنرمندان این رشته گفت: بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، پرداخت تسهیلات برای توسعه این فعالیت و اشتغالزایی در این زمینه، شرکت هنرمندان گلیم‌باف در نمایشگاه‌های ملی، منطقه‌ای و استانی از جمله مهم‌ترین حمایت‌هایی است که از سوی اداره‌کل برای گسترش فرهنگ گلیم‌بافی در سطح این استان انجام می‌گیرد.

وی اذعان کرد: درصورتی که هنرمندان این استان بتوانند برای کار تخصصی خود در این زمینه یک برنامه‌ریزی جامع و هدفمندی داشته باشند، خواهند توانست از این رشته صنایع دستی با جذب بیشتر نیروهای بیکار و علاقمند به این رشته به کارگاه‌های خود در کاهش آمار بیکاری و در زمینه افزایش درآمد خانوارهای استان تاثیر بسزایی داشته باشند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اتحادیه صنایع دستی این استان در حد توان خود در زمینه خرید تولیدات، بازاریابی و تهیه مواد اولیه مورد نیاز، هنرمندان گلیم‌باف استان را حمایت می‌کند.

رئیسی کیفیت گلیم تولیدی این استان را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: نبود صادرکننده مستقیم از استان چهارمحال و بختیاری برای صادرات تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان و صادر شدن تولیدات هنرمندان این استان از طریق گمرکات دیگر استان‌ها از مهم‌ترین نقاط ضعف گلیم‌بافی در استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول