اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان خبر داد

رشد 3 برابری پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کاشان از افزایش سه برابری پذیرش دانشجوی دکترا در این دانشگاه خبر داد.

رشد 3 برابری پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس کتابی در جمع خبرنگاران رشد توسعه دانشگاه کاشان به ویژه در تحصیلات تکمیلی را مهم خواند و اظهار داشت: وضعیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترا توسط دانشگاه کاشان از 10 رشته در مهرماه سال 90 به 27 رشته دکترا در مهرماه امسال افزایش یافته است.

وی افزایش سه برابری رشته‌های دانشگاه کاشان در سال‌جاری نسبت به گذشته را یادآور شد و افزود: این در حالی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این دانشگاه این تعداد رشته دکترا به 30 رشته دکترا افزایش می‌یابد.

این مسئول همچنین با اشاره به رشد سه برابری پذیرش دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه کاشان گفت: سال گذشته 50 دانشجوی رشته دکترا در این دانشگاه پذیرش شده‌اند که این تعداد در سال‌جاری به 170 دانشجو افزایش یافته است.

کتابی در ادامه به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تولید داخلی یکی از راه‌های برون‌رفت از تحریم‌ها و تبدیل آنها به فرصت است نیز اشاره و تصریح کرد: توجه به پژوهش و تحقیقات تبدیل آن به فناوری و محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید داخلی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته دکترا، به عنوان نیروهای انسانی و عامل اصلی و مؤثر در تولید علم، تحقیقات و تولید ملی در کشور محسوب می‌شوند، عنوان کرد: این فضا اکنون در سراسر کشور و دانشگاه کاشان فراهم شده است و از جهت عملیاتی شدن نیز رشد قابل ملاحظه‌ای طی یک سال گذشته داشته است.

رئیس دانشگاه کاشان متذکر شد: این دانشگاه در مجموع تحصیلات تکمیلی حدود یک‌هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌کند که در مقابل 800 نفر دانشجوی کارشناسی، نشان‌دهنده رشد روزافزون دانشگاه کاشان به سمت افزایش فعالیت در زمینه تحصیلات تکمیلی است.

کتابی رویکرد دانشگاه کاشان به سمت تحصیلات تکمیلی را حائز اهمیت دانست و افزود: این اتفاق تنها در دانشگاه‌های مادر که از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول