اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد اسلامی:

کشور نیازمند توسعه تحصیلات تکمیلی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز نیاز کشور توسعه تحصیلات تکمیلی است و طبق بررسی‌های انجام شده در استان سیستان‌وبلوچستان امکانات خوبی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

کشور نیازمند توسعه تحصیلات تکمیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد زاهدان، محمدصادق مهدوی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تودیع و معارفه دبیر جدید منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی در تالار علامه حلی زاهدان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه دانشگاهی منطقه 14 و تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: مدیران توانا و کارآمد این خطه از کشور با تلاش زیاد و چشمگیر توانسته‌اند صفت محرومیت را از این منطقه برداشته و به نحو احسن محرومیت‌زدایی کنند.

وی افزود: به گفته ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی باید پرچم فرهنگ در دست راست دانشگاه آزاد اسلامی باشد و هدف اول خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باید تربیت دانشجویان و آینده‌سازان کشور قرار گیرد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تربیت انسان کار انبیاست گفت: در همین جا باید بگویم دانشگاه آزاد اسلامی در اولین رسالت خود یعنی تربیت دانشجو، بسیار موفق عمل کرده است.

مهدوی تأکید کرد: امروز نیاز کشور توسعه تحصیلات تکمیلی است و خوشبختانه طبق بررسی‌های انجام شده در استان سیستان‌وبلوچستان امکانات خوبی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های استان سیستان‌وبلوچستان می‌توان امیدوار بود که با تلاش مدیران و نیروهای متعهد منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی توانایی پرورش نیروی متخصص در این استان بسیار توسعه خواهد داشت.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی در هر استان اشاره کرد و افزود: با دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان، یک آزمایشگاه تخصصی راه‌اندازی می‌شود که با استفاده از نیروهای متخصص در هر رشته این آزمایشگاه می‌تواند نیاز همان استان و حتی نیاز استان در سطح ملی را برآورده کند.

مهدوی افزود: امیدواریم راه‌اندازی این آزمایشگاه زیر بنای توسعه پژوهش و آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی و در استان باشد.

وی در پایان از زحمات ناصر اقبالی و حبیب جدیدالاسلامی در زمان تصدی رئیس و دبیر منطقه 14 تشکر کرد و برای عیسی ابراهیم‌زاده و موسی شه‌بخش در سمت رئیس و دبیر جدید منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

امام جمعه زاهدان نیز در ادامه مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه ارجمند و پرافتخار برای کشور ایران است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: این دانشگاه در مدت زمان کوتاه موفق به کسب افتخارات علمی و پژوهشی فراوانی چه در داخل و چه در خارج از کشور شده است.

وی با اشاره به تحولات کمی و کیفی آموزش عالی کشور تصریح کرد: در گذشته بر اساس ضرورت به بخش کمی توجه فراوان بود اما امروزه آموزش عالی در بخش کمی تأمین شده است و بخش کیفی آن باید بیش از پیش مد نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در قامتی استوار قرار گرفته است  و هیچ قدرتی، حق و اجازه طعنه‌زدن به این دانشگاه را نمی‌تواند به خود بدهد و همه باید به هر طریقی خود را همگن و هم سو با این دانشگاه کرده و در مسیر سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کنند.

سلیمانی با بیان اینکه از نگاه بنیانگذاران انقلاب اسلامی باید به دانشگاه تکریم کرد، گفت: باید برای اساتید ارزش علمی گذاشته شود اگر بخواهیم دانشگاه را به معنی واقعی کلمه درک کنیم به خاطر داشته باشیم که اگر امروز افتخار این را داریم که در عرصه‌های علمی و پژوهشی و در عرصه‌های تکنولوژی و هوا فضا در رتبه‌های بالایی قرار گرفته‌ایم همه اینها دستاوردهای دانشگاه و دانشمندان جوان دانشگاهی است.

در پایان جلسه از ناصر اقبالی و حبیب جدیدالاسلامی با اهدای هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد و احکام عیسی ابراهیم‌زاده و موسی شه‌بخش از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به آنها اعطاء شد.

عیسی ابراهیم‌زاده رئیس منطقه 14 دانشگاه آزاد اسلامی سابقه رئیس پژوهشکده علوم زمین و جغرافیا وابسته به دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، مشاور عالی رئیس دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، مشاور پژوهشی رئیس دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، مدیرکل پژوهشی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، مدیرکل امور اجتماعی دانشجویان دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، شهردار نیکشهر و... را در کارنامه اجرایی خود دارد.

این مراسم با حضور مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی، امام جمعه زاهدان، معاون برنامه‌ریزی استانداری سیستان‌وبلوچستان، رئیس منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای واحدهای منطقه 14، فرمانداران و مسئولان استان، هیئت رئیسه و کارکنان واحد زاهدان، هیئت رئیسه و کارکنان پردیس علوم و تحقیقات سیستان‌وبلوچستان در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد واحد زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول