اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

رشد 45 درصدی پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به توفیقات دانشگاه بیرجند که بزرگ‌ترین مرکز آموزشی شرق کشور محسوب می‌شود، گفت: ‌در سال گذشته ما شاهد رشد 45 درصدی پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی بودیم.

رشد 45 درصدی پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های دانشگاه بیرجند در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: این مجموعه در سال 90 در شاخص‌های مختلف رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که ادامه این روند توسعه‌ای در سال 91 نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش‌های آموزشی دانشگاه‌ها یکی از لوازم اصلی برای توسعه تولید ملی است، تصریح کرد: برای تحقق منویات رهبری در سال جاری باید توجه ویژه‌ای به مراکز دانشگاهی و پژوهشی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد:‌ در سال گذشته 19 مربی این دانشگاه به استادیاری و 16 استادیار نیز به دانشیاری ارتقای رتبه پیدا کردند.

میری با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید ارتقا سطح اساتید دانشگاه برخلاف گذشته توجه ویژه‌ای به پژوهش‌های کاربردی صورت گرفته است، گفت: این آیین‌نامه از سال گذشته در این مجموعه دانشگاهی اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در سال جاری ایجاد هیئت ممیزی مستقل در دانشگاه بیرجند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

*ایجاد دو دانشکده جدید در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند از اخذ موافقت اصولی ایجاد دو دانشکده برای سال 91 در دانشگاه بیرجند خبر داد و اظهار داشت: همچنین موافقت اصولی برای ایجاد دو آموزشکده نیز برای سال جاری اخذ شده است همچنین در  سال 90 ایجاد شش رشته دکتری جدید در دانشگاه اتفاق افتاد که ایجاد سه رشته جدید دیگر نیز برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

میری ادامه داد: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز ما شاهد ایجاد هفت رشته دانشگاهی جدید بودیم که قرار است برای سال جدید نیز ایجاد شش رشته دیگر در دستور کار قرار گیرد.

*جذب 74 عضو هیئت علمی در دانشگاه بیرجند

وی یادآور شد: در مقطع کارشناسی نیز ایجاد شش رشته جدید در دستور کار است همچنین قرار است در سال جاری 74 عضو هیئت علمی نیز برای این دانشگاه جذب شوند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول