اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

بیش از 20 درصد از دانشجویان بهداشت تحصیلات تکمیلی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده بهداشت همدان گفت: بیش از 20 درصد از دانشجویان دانشکده بهداشت همدان دارای تحصیلات تکمیلی هستند

بیش از 20 درصد از دانشجویان بهداشت تحصیلات تکمیلی دارند

رستم گل‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دانشکده بهداشت همدان با 37 سال سابقه فعالیت آموزشی از با سابقه‌ترین دانشکده‌های دانشگاه همدان و حتی دانشکده‌های بهداشت سطح کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر شش گروه آموزشی در دانشکده بهداشت مشغول به فعالیت علمی هستند.

وی با بیان اینکه 30 نفر کادر علمی تمام وقت در دانشکده بهداشت همدان فعال است، تصریح کرد: تعداد دانشجویان این دانشکده 750 نفر است که از این تعداد بیش از 180 دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشکده بهداشت همدان با بیان اینکه بیش از 20 درصد از دانشجویان دانشکده بهداشت همدان دارای تحصیلات تکمیلی هستند، گفت: از لحاظ تعداد و تنوع رشته‌های تحصیلی نیز براساس برنامه‌های هدف‌گذاری شده از 12 سال پیش به سمت دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشکده سوق یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دوره کارشناسی ارشد و در شش رشته تحصیلی، دانشجوی تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل است، عنوان کرد: در دوره دکتری نیز دانشجویان دانشکده بهداشت همدان در سه رشته شاغل به تحصیل هستند.

گل‌محمدی با بیان اینکه در مقطع دکترا نیز از بهمن‌ماه سال جاری، یک رشته جدید راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: از جمله رشته‌های دوره دکترای تخصصی که در سطح کشور بسیار مهم است، رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای است که در حال حاضر در دانشکده بهداشت همدان دانشجویان دوره پنجم این رشته را داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دانشکده بهداشت همدان در رشته آمار زیستی دانشجویان دوره سوم را داریم، افزود: در بهمن‌ ماه سال جاری دوره تخصصی مهندسی بهداشت محیط نیز به جمع رشته‌ها اضافه خواهد شد که ما در این مرتبه در حال تربیت استاد هستیم یعنی تمام پذیرفته‌شدگان دوره‌های دکترای این دانشکده، استاد سایر دانشکده‌ها در سطح کشور خواهند شد.

رئیس دانشکده بهداشت همدان با بیان اینکه از نظر هیئت علمی، دانشکده بهداشت همدان در وضعیت بسیار مطلوبی نسبت به سایر دانشکده‌های بهداشت کشور قرار دارد، گفت: 30 درصد از اعضای هیئت علمی دانشکده بهداشت همدان در مرتبه استاد و دانشیار هستند و 10 نفر عضو هیئت علمی مهارت بهداشت دانشیار و استاد داریم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دهه چهارم انقلاب اسلامی تحت عنوان دهه پیشرفت و عدالت توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده ما سعی کردیم برنامه‌های راهبردی خود را در همین راستا به گونه‌ای تعیین کنیم که علاوه بر پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی تربیت استاد برای سایر دانشگاه‌ها داشته باشیم.

گل‌محمدی با بیان اینکه به طور هر ساله 15 طرح در ارتباط با صنعت و جامعه داشتیم که تماماً در راستای حل مشکلاتی بوده که بطور عادی در سطوح پایین‌تر تخصصی قابل رفع و حل نبوده، تصریح کرد: دانشکده بهداشت با وضعیت فعلی، موقعیت مناسبی در بین دانشکده‌های بهداشت کشور دارد که بر این اساس امیدوار هستیم بتوانیم در سال‌های آینده برای رسیدن به اهداف والای تعیین شده در نقشه جامع علمی سلامت ایفای نقش بهتری داشته و در راستای اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول