اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز 2 برابر شده است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: از شهریور سال 1387 تاکنون تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه بیش از دو برابر افزایش یافته است.

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز 2 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز،‌ حمیدرضا قاسم‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون رشته‌های مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد 25 و 44 درصد از رشته‌های این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

وی، در خصوص برنامه‌های هفته آموزش در این دانشگاه گفت: با توجه به تعیین 9 تا 14 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته آموزش با تشکیل ستاد بزرگداشت این هفته برنامه‌های مختلفی در دانشگاه تبریز در نظر گرفته شده است.

قاسم‌زاده ادامه داد:‌ برگزاری میزگردهای تخصصی در سطح دانشکده‌ها، برپایی نمایشگاه کتب درسی دانشگاه و معرفی تکنولوژی‌های جدید آموزشی، برگزاری مراسم تجلیل از اساتید برتر و کارشناسان نمونه دانشگاه از جمله اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته آموزش است.

وی اظهار کرد: آموزش نقش اساسی در تربیت دانشجویان و جوانان کشور که در آینده عهده‌دار مسئولیت‌های اجرایی خواهند بود دارد و بر همین اساس باید مسائل آموزشی با دقت نظر طراحی و اجرا شود.

قاسم‌زاده با اشاره به نامگذاری ایام هفته آموزش متناسب با نیازها و برنامه‌ریزی‌های مورد لزوم در راستای تبیین نقش و جایگاه آموزش و تجلیل از تلاشگران این حوزه گفت: بر همین اساس ایام این هفته به ترتیب با عنوان آموزش، فرهنگ و اخلاق حرفه‌ای، آموزش، کیفیت و چالش‌ها با هدف راهکارهای ارتقای کیفیت و همچنین چالش‌ها و موانع موجود در این مسیر، آموزش و شاگردپروری، آموزش، اعتلا و ارتقای جامعه و شهروندان، عنوان آموزش، بنیان پژوهش، آموزش، روش، محتوا و برنامه‌ها نامگذاری شده است.

وی گفت: توسعه رشته‌های تحصیلی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از برنامه‌های اساسی دانشگاه تبریز بوده طوریکه در مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد از شهریور سال 87 تاکنون به ترتیب شاهد افزایش 89 و 30 درصدی بوده‌ایم.

 قاسم‌زاده، ابراز امیدواری کرد دانشگاه تبریز در روند رو به رشد خود و همکاری اعضای هیئت علمی و اجرای سیاست‌های آموزشی و توجه به رویکردهای اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بتواند همچون گذشته نقش اساسی در توسعه علمی کشور ایفا کند. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول