اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد

پرداخت 1700 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور از پرداخت یک هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان کشور در پنج ماهه گذشته خبر داد.

پرداخت 1700 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهمن وکیلی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید بانک توسعه صادرات استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار صادرکنندگان کشور قرار گرفت.

وی حمایت از صادرکنندگان و صادرات را از اهداف اصلی این بانک دانست و تصریح کرد: به همه کارکنان بانک در سراسر کشور تاکید کردیم از آنجا که صادرکنندگان و مراجعه‌کنندگان به این بانک از مشتریان خاص بانک‌ هستند، به صورت واقعی تکریم شوند، چرا که این افراد کارآفرینان موفق کشور به شمار می‌روند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: خوشبختانه بانک توسعه صادرات بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توانسته است به خوبی به اهداف مدنظر خود که همانا حمایت از صادرکنندگان است دست یابد، این بانک همچنین در بحث سلامت اداری موفق به کسب لوح تقدیر در سال گذشته شد که این افتخار بزرگی برای بانک توسعه صادرات به شمار می‌رود.

وکیلی با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد از منابع بانک توسعه صادرات به بخش صادرات اختصاص دارد افزود: بانک توسعه صادرات از جمله بانک‌های کیفی است که به هیچ عنوان شعبه‌محور نبوده و تنها به کیفیت می‌اندیشد.

وی ادامه داد: فعالیت جدی در حوزه IT و تلاش در راستای ارائه خدمات بانکی بدون نیاز به حضور مشتریان در بانک، راه‌اندازی مرکز آموزش و پژوهش به منظور کاربردی کردن تحقیقات حوزه بانکی، ارائه آموزش‌ قوانین و مقررات بانکی به مشتریان با هدف آشناسازی صادرکنندگان به مقررات، توجه به آموزش‌های درون سازمانی و شناسایی پتانسیل‌های خارج از کشور به منظور معرفی به صادرکنندگان از فعالیت‌های مهم این بانک به شمار می‌رود.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور تاکید کرد: بانک  توسعه صادرات یک بانک توسعه محور برای بخش صادرات بدون توجه به مباحث سودی است، چرا که معتقد است منافع ملی بر سود بانکی ارجحیت دارد.

وی دوگانگی نرخ ارز و سخت بودن نقل و انتقال وجوه را از مشکلات موجود کشور در بخش صادرات برشمرد.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور گفت: رسالت بانک توسعه صادرات با توجه به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک به توسعه صادرات غیر نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها است.

وکیلی ادامه داد: در همین راستا بانک توسعه صادرات اقدام به اعطای تسهیلات و اعتبارات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صادراتی، تضمین اعتبارات صادراتی و صدور ضمانت‌نامه برای اعطای تسهیلات مالی به فعالیت‌های صادراتی، اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های صادراتی در داخل و خارج از کشور، اعطای تسهیلات صادراتی به خریداران کالاها و خدمات صادراتی کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر سایر کشورها و... کرده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول