اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

حمایت از محصولات کشاورزی کیفی و صادراتی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از حمایت و تشویق بهره‌برداران محصولات کیفی کشاورزی و هدفمند صادراتی در این استان خبر داد.

حمایت از محصولات کشاورزی کیفی و صادراتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد در جلسه توسعه صادرات فارس با اتحادیه تعاونی‌های روستایی این استان اظهار داشت: الگوی صادرات در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد در داخل و تأمین نیازهای ارزی کشور است و صادرات به عنوان نیروی محرکه اقتصاد سبب رشد و توسعه اقتصادی و تضمین استقلال واقعی می‌شود.

وی ادامه داد: در سالی که به فرمودۀ مقام معظم رهبری سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده، بخش کشاورزی فارس عزم خود را جزم کرده است تا موضوع صادرات تولیدات کشاورزی را سروسامان داده و از این طریق ضمن ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، رشد اقتصادی در استان را نیز محقق سازد.

این مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون 200 تولیدکنندۀ انواع محصولات کشاورزی و غذایی در سراسر فارس آماده‌اند تا بر سر میز مذاکره با صادرکنندگان استان بنشینند و سفارش کالا بگیرند.

خرد خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی فارس به عنوان متولی تولید این آمادگی را دارد تا مطابق نیاز صادرکنندۀ بازار هدف، ثبت سفارش کالا بگیرد و انواع محصول را با کیفیت بالا تولید کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر صادرات هدفمند نیز تأکید کرد و بیان داشت: برنامه مدونی برای توسعه کشت‌های اساسی وجود دارد و آن دسته از بهره‌بردارانی که محصولی کیفی با هدف صادرات تولید کنند، مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیرند.

وی از راه‌اندازی سامانه صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در راستای حمایت گسترده از صادرکنندگان و تعامل نزدیک‌تر میان تولیدکننده و صادرکننده، این سامانه راه‌اندازی شده که در آن لیست صادرکنندگان، اسامی تولیدکننده‌ها بر اساس نوع تولید محصول، اخبار مربوط به صادرات و آمار تفکیکی محصولات کشاورزی قرار دارند که مرجع بسیار مناسب و مطمئنی برای صادرکننده و تولیدکننده است و این امکان فراهم شده که تولیدکننده محصول خود را عرضه کند و در فضای مجازی امکان فروش محصولات خود را داشته باشد.

خرد در بخشی دیگر از سخنان خود به ظرفیت بالای استان فارس و جایگاه برتر این استان در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات استراتژیک و نیز محصولات سالم و ارگانیک اشاره کرد و بیان داشت: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند در توسعه و تنوع سبد صادراتی و رونق صادرات غیرنفتی بسیار مؤثر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با مهم توصیف‌کردن بخش تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در رونق صادرات، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های بخش کشاورزی پویا و زنده‌اند و می‌توان با استفاده بهینه از ظرفیت بسیار خوبی که این بخش دارد در عرصه صادرات نقش مهمی داشته باشند.

خرد بر لزوم توجه بیشتر بر صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات غذایی نیز تأکید کرد و بیان داشت: صادرات فله‌ای و بدون بسته‌بندی‌های مناسب همواره صدمات جبران‌ناپذیری را به زنجیره صادرات محصولات وارد کرده و سبب کاهش قیمت واقعی و عدم ارزآوری مطلوب و از دست‌دادن بازارهای هدف صادراتی شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: در حالی که این استان دارای صدها شرکت و کارگاه بسته‌بندی و سورتینگ محصولات با ظرفیت بالا است، نباید محصولات کشاورزی به صورت فله‌ای و بسته‌بندی نامناسب صادر شوند، بنابراین توصیه و تأکید بر این است که محصولات با کیفیت کشاورزی در بسته‌بندی‌های مطلوب عرضه و در اختیار صادرکنندگان و مصرف‌کنندگان بازارهای هدف قرار گیرند که در این راستا سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول