اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران:

پشتیبانی بانک توسعه صادرات از 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک توسعه صادرات ایران با دو میلیارد دلار سرمایه تاکنون توانسته شش تا هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری را پشتیبانی کند.

پشتیبانی بانک توسعه صادرات از 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، میرسعید نیک‌زاد لاریجانی ظهر امروز در همایش ملی آبزیان و غذا در بوشهر اظهار داشت: نرخ تسهیلات این بانک در بخش تسهیلات ارزی پنج درصد و در بخش سرمایه در گردش 11درصد است.
لاریجانی گفت: امروز بی ارتباطی پژوهش‌های دانشگاهی با بازار کسب و کار در کشورهای در حال توسعه از جمله مهم‌ترین مشکلات این کشورها به شمار می‌رود.
وی افزود: با وجود اینکه پژوهش‌های مفیدی در کشور انجام می‌شود، ولی تعداد کمی از واحدها از این دستاوردهای تحقیقاتی استفاده می‌کنند و اغلب در کتابخانه‌ها نگهداری می‌شوند.
وی با تاکید براینکه توسعه امری تصادفی نیست و محصول هماهنگی است، تصریح کرد: توسعه فرایندی هوشمندانه، برنامه‌ریزی شده، مستمر و دارای بازخورد است که در کشورهای توسعه یافته به صورت هماهنگ پیش می‌رود؛ ولی در کشورهای در حال توسعه و یا توسعه نیافته این امر با کندی پیش می‌رود.
نیک‌زاد لاریجانی اضافه کرد: بانک توسعه صادرات ایران یک بانک تخصصی است که صادر کننندگان و کارآفرینان از جمله مهم‌ترین مشتریان این بانک به شمار می‌روند.
وی گفت: بانک توسعه صادرات ایران با دو میلیارد دلار سرمایه تاکنون توانسته شش تا ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری را پشتیبانی کند و نرخ تسهیلات این بانک در بخش تسهیلات ارزی پنج درصد و در بخش سرمایه در گردش 11درصد است. 
این مسئول با تاکید بر رویکردهای تحقیقاتی بازار محور اضافه کرد: دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله بدون برنامه و انجام تحقیقات مثمر ثمر در این بخش امکان پذیر نیست.
وی یادآور شد: این امر با همکاری بخش خصوصی با جامعه دانشگاهی و با همکاری و پشتیبانی دولت در بخش فراهم کردن زیربناها در مناطق اقتصادی امکان پذیر است.
نیک‌زاد لاریجانی اذعان داشت: منابع بانکی به‌عنوان موتور محرکه چرخه اقتصادی مملکت از بخش‌های خصوصی حمایت می‌کنند.
وی بر ضرورت پیوند بین دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقات بازار محور، بخش خصوصی و بانک‌ها تاکید کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول