اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق تبریز:

حمایت از تولید لازمه حفاظت از توان صادراتی کشور است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق تبریز گفت: حمایت از تولید و تأمین منایع مالی اضافی برای رقابت با کشورهای دیگر، لازمه حفاظت از توان صادراتی کشور است.

حمایت از تولید لازمه حفاظت از توان صادراتی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هوشنگ فاخر عصر امروز در هفدمهین همایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور ‌‌افزایش بهای حامل‌های انرژی را عامل کاهش مهم‌ترین مزیت نسبی تولیدات کشور دانست و  اظهار داشت: حمایت از تولید و تأمین منایع مالی اضافی برای رقابت با کشورهای دیگر، لازمه حفاظت از توان صادراتی کشور است، ضمن اینکه کاهش هزینه‌های مالی و هزینه‌های ثابت تولید،‌ عامل مهار تورم و افزایش تولید است و می‌توان با نوسازی خطوط تولید و افزایش تولید هر نفر، سهم مزد در قیمت تمام شده را کاهش داد و با این حرکت ضدتورمی، از صادرات حمایت کرد.
وی در ادامه با انتقاد از سیستم بانکی و ممنوعیت اعطای تسهیلات و اعمال جرایم متعدد، به تصویب ماده 28 قانون بودجه سال1390 توسط دولت و مجلس اشاره کرد و  افزود: این مصوبه می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی و تبعات آن را در فعالیت‌های تولیدی و صادراتی حل کند.
فاخر ادامه داد:  با این تدبیر ضمن کاهش بدهی معوق بانک‌ها، مشکل بسیاری از واحدهای بدهکار حل خواهد شد و این اتفاق مزایای بسیاری را به‌همراه دارد.
وی در ادامه به بیان این مزیت‌ها پرداخت و  گفت: مزیت اول خروج نام بدهکار از لیست بدهکاران و امکان دریافت تسهیلات جدید برای تأمین سرمایه در گردش و در نتیجه افزایش اشتغال، تولید و صادرات است.
فاخر اضافه کرد: مزیت دوم تقسیط بدهی بدون پیش‌پرداخت با زمان بازپرداخت تا پنج سال است، مزیت سوم نیز حذف جرایم مختلف از سوی بانک‌ها، برای بدهکاری است که قادر به پرداخت اصل و سود تسهیلات خود نیست.
نایب رئیس اتاق تبریز در ادامه به زمان کوتاه باقی‌مانده تا پایان سال 90 اشاره کرد و پیشنهاد داد، که بانک‌ها با استفاده از فرصت قانونی موجود با تفویض اختیار به شعبات و و سرپرستی استان‌ها و طبقه‌بندی میزان بدهی‌ها، زمینه تسریع و تسهیل مشکلات بدهکاران را فراهم کنند یا با توجه به آغاز دیرهنگام آن، بودجه سال 90 را نیز برای این‌کار لحاظ کنند.
محمدباقر صدری دبیر هفدهمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی نیز  در این همایش گفت: بحران اقتصاد جهانی از سال 2008 آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد و پس از آمریکا اکنون اروپا و سایر نقاط جهان را نیز متأثر کرده است.
وی یادآور شد: خطرناک بودن بحران در سیستم سرمایه‌داری جهانی در آن است که نظام سرمایه‌داری جهانی برای خروج از بحران ناچار به جنگ می‌شود.
صدری ادامه داد: نظام سرمایه‌داری جهانی می‌کوشد این جنگ را از خود دور کند و امیدواریم این بحران با درایت لازم تأثیر کمتری در کشور بگذارد و مسائل بانکی پیش آمده نیز با تدبیر مسؤولان حل شود.
دبیر این همایش یادآور شد: صادرات محور توسعه است و امیدواریم این گردهمایی‌ها زمینه را برای توسعه صادرات غیرنفتی فراهم کند و آن‌چه پیش‌بینی شده رسیدن به رقم 45 میلیارد دلار صادرات تا پایان امسال است.
صدری اعلام کرد: امیدوار هستیم تلاش‌ها منجر به سرمایه‌گذاری‌های مختلف و توسعه صادرات غیرنفتی در کل کشور شود.
وی اضافه کرد: هیچ توسعه‌ای بدون تکیه بر علم و دانش و فن‌آوری امکان‌پذیر نیست و باید به این مسئله توجه داشت. در این همایش نیز از 147 مقاله، 16 مقاله برای ارائه و 10 مقاله برای چاپ انتخاب شده است.
 هفدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور که به همت اتاق تبریز در این شهر برگزار شده است، فردا به کار خود پایان خواهد داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول