اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات صورت گرفت؛

قول مساعد استاندار خراسان جنوبی برای حمایت از صادرکنندگان

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات برای کمک به صادرکنندگان استان قول مساعد داد.

قول مساعد استاندار خراسان جنوبی برای حمایت از صادرکنندگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در آیین تقدیر از صادرکنندگان برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: یک اقتصاد پویا باید بتواند نیازمندی های جامعه را پوشش دهد و تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.
وی تحقق این هدف را در سایه توسعه سرمایه‌گذاری دانست و افزود: توسعه صادرات منهای واردات از مباحث مهمی است که پویایی و تحول را در اقتصاد هر منطقه به وجود می‌آورد و از رکود اقتصادی جلوگیری می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان نوپای خراسان جنوبی تنگناهای زیادی در زیرساخت‌ها وجود دارد، اظهار داشت: برای شکوفایی اقتصاد استان باید از فرصت‌ها استفاده کرده و تنها به صادرات از یک مرز تکیه نکنیم چرا که با یک رخداد غیر پیش‌بینی شده در این مرز، صادرات مختل می‌شود.
رشید ادامه داد: تکیه اصلی استان در پیشرفت نباید تنها به بخش کشاورزی باشد که تدوین سندهای توسعه شهرستان‌ها نقشه راهی برای توسعه متوازن در استان است.
وی با اشاره به اینکه مرزها فرصت طلایی را برای مبادلات اقتصادی در منطقه فراهم می‌کنند، اظهار داشت: کالاهایی مانند زرشک، زعفران، عناب و پنبه از مزیت‌های نسبی استان و جزو جدانشدنی حیات، تجارت و معیشت مردم هستند که برای توسعه صادرات آنها از بازارچه‌های مرزی و مرز رسمی استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید ناخالص استان در سال 88 با جمعیت 9 دهم درصد کشور 89 صدم درصد بوده است، گفت: تولید ناخالص استان رشد قابل توجهی داشته و روند مثبتی طی کرده است.
رشید خواستار افزایش تولیدات محصولات استراتژیک توسط تولیدکنندگان شد و افزود:  درآمد سالانه یک خانوار زرشک‌کار خراسان جنوبی از یک میلیون و 300 هزار تومان تجاوز نمی‌کند که می‌توانند با افزایش تولیدات این محصولات سبب افزایش درآمد خود شوند.
وی از پیگیری‌های مستمر برای اخذ مصوبات مختلف در حوزه صادرات و تجارت در سفر چهار هیئت دولت خبر داد و اظهار داشت: در این مصوبات بحث تفویض اعتبارات و واردات دام زنده مورد پیگیری جدی قرار گرفت و مصوبات خوبی نیز اتخاذ شد.
استاندار خراسان جنوبی برای حمایت از صادرکنندگان قول مساعد داد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید مصوبات سفر چهارم را به جد پیگیری کنند تا نتایج خوبی را شاهد باشیم.
رشید از تصویب صدور مجوز واردات دام از مرز خراسان جنوبی در سفر چهارم هیئت دولت خبر داد و افزود: قرار است این کار از مرز رسمی ماهیرود و دوکوهانه انجام شود که تحقق این امر سبب افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود.
وی ادامه داد: در نهبندان برای فرآوری گوشت دام اقداماتی را در دست انجام داریم که در این منطقه دارای اهمیت است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول