اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تعدد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ارائه راهکارها و فراهم کردن زیرساخت‌های متعدد در راستای توسعه صادرات این استان تاکید کرد.

تعدد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی ظهر امروز در نشست توسعه صادرات این استان اظهار داشت: صادرات استان در چهار ماهه اول امسال اگر چه با رشد روبه‌رو بوده اما در مقایسه با سال گذشته سرعت کمتری دارد.

وی افزود: در همین راستا باید آمار و ارقام مربوط به صادرات استان را به دقت بررسی کرد تا با یافتن راهکارهای موثر و رفع مشکلات، موانع فراروی توسعه صادرات این استان را از میان برداشت.

عنابستانی با بیان اینکه توسعه صادرات یک ضرورت برای استان به شمار می‎رود، گفت: برای توسعه صادرات استان باید زیرساخت‌های لازم را در این حوزه ایجاد و بستر مناسبی را برای جذب بازارهای داخلی و بین‌المللی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای هدف صادرات استان از مهم‌ترین راهکارها در این حوزه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تک‌بازاری بودن را از مهم‌ترین تهدیدهای فراروی صادرات این استان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به آمار و ارقام، 40 درصد از سهم صادرات این استان از سوی یک واحد تولیدی انجام می‌شود که این میزان صادرات تنها به یک کشور انجام می‌گیرد.

عنابستانی تاکید کرد: بر همین اساس باید با تشکیل کمیته‌ای در ارائه راهکارهای اساسی بر جایگزین کردن بازارهای بیشتر تلاش کرد.

وی با بیان اینکه 100 درصد کالاهای وارداتی استان کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای هستند، تصریح کرد: چنانچه رشد واردات استان هم منفی شود، خطرناک است که باید در این راستا هم تلاش ویژه‌ای داشت.

عنابستانی در ادامه بر ضرورت تسریع در روند اجرای منطقه ویژه اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: اهمیت منطقه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست چراکه این مناطق می‌توانند در جذب سرمایه‌ و اعتبارات مالی نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید به سرعت خود را به ساختار بازار اقتصادی کشور تحمیل کرده و در این عرصه حضور جدی داشته باشیم.

عنابستانی خاطرنشان کرد: امید می‎رود تا هفته دولت مراحل مقدماتی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان انجام و زمینه برای تکمیل آن فراهم شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول