اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک توسعه صادرات ایران شعبه استان اردبیل خبر داد:

بهره‌مندی 80 درصد صادرکنندگان از تسهیلات بانک توسعه صادرات

خبرگزاری فارس: رئیس بانک توسعه صادرات ایران، شعبه استان اردبیل از جذب 80 درصدی صادرکنندگان اردبیل در این بانک و ارائه تسهیلات به آنها خبر داد.

بهره‌مندی 80 درصد صادرکنندگان از تسهیلات بانک توسعه صادرات
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران شعبه استان اردبیل، اسلام شهلایی‌فر اظهار داشت: بیش از 95 درصد درخواست‌های این صادرکنندگان نیز مبنی بر دریافت تسهیلات و... محقق شده است.
وی با اشاره به میزان تسهیلات اعطایی در این بانک در شش ماهه دوم سال گذشته و شش ماهه اول سال جاری خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته بیش از 19 میلیارد ریال تسهیلات و در شش ماهه اول سال جاری 37 میلیارد ریال تسهیلات با افزایش 197 درصدی نسبت به شش ماهه دوم سال گذشته به صادرکنندگان پرداخت شده است.
این مسئول ابراز داشت: کل صادرات استان 73 میلیون دلار بوده و صادرات محصولات کشاورزی و خصوصاً سیب زمین 41.1 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
شهلایی‌فر بیان کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته 17 صادر کننده و در شش ماهه اول سال جاری 21 صادر کننده از تسهیلات این بانک بهره‌مند شده‌اند.
رئیس بانک توسعه صادرات ایران شعبه استان اردبیل با اشاره به نرخ بهره تسهیلات اعطایی به صادرکنندگان خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی 11 درصد در تسهیلات ریالی و هفت درصد در تسهیلات ارزی و برای بازرگانان 14 درصد در ریالی و هفت درصد در تسهیلات ارزی است.
شهلایی‌فر با بیان اینکه بانک توسعه صادرات شعبه استان اردبیل برای پرداخت تسهیلات به بازرگانان و واحدهای تولیدی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه نیست، افزود: درخواست‌های کلان نیز ضمن پذیرش در شعبه استان اردبیل برای دریافت تسهیلات به واحدهای مرکز ارجاع داده می‌شود.
وی با بیان وجود امکانات ویژه از قبیل صدور حواله‌جات به کل دنیا در این بانک، اظهار کرد: بانک توسعه صادرات تنها بانکی است که از طریق صرافی موجود در بانک نیاز 99 درصد تجار را در رابطه با ارسال حواله‌جات به خارج از کشور برطرف می‌کند.
رئیس بانک توسعه صادرات ایران شعبه استان اردبیل با اشاره به آغاز به کار شعبه بانک توسعه صادرات استان اردبیل از تاریخ هشت اردیبهشت ماه سال گذشته هدف از تاسیس این بانک را حمایت از صادرات غیرنفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها عنوان کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول