اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی:

هدف اصلی توسعه و تولید در کشور صادرات است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی گفت:‌ هدف اصلی توسعه و تولید در کشور صادرات است.

هدف اصلی توسعه و تولید در کشور صادرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین شافعی صبح امروز در همایش راهکارهای دست‌یابی به تولید پایدار در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار مفیدی تصویب می‌شود که باید نظارت بر اجرای این مصوبات نیز وجود داشته باشد به طوری که چنین نظارتی با مشکلات جدی رو به ‌رو خواهیم شد.

وی افزود: تاکنون قوانین متنوعی تشکیل شده که ارزیابی مثبتی از آنها وجود ندارد با توجه به اینکه در این دوره دارای مجلس قوی‌تری هستیم امیدوارم بتوانیم به نتایج مثبتی برسیم.

شافعی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید توجه ویژه به مسائل کشور داشته باشند، تصریح کرد: در کنار قوانین تعدادی آیین‌نامه‌‌های اجرایی و بخشنامه‌هایی وجود دارد که توانسته اهداف قانون‌گذار را تغییر دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی تصریح کرد: باید به صورت ویژه بر آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها نظارت صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت خاص کمیسیون حمایت از تولید ملی و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص، گفت: باید روشی را تدوین نماییم که به سمت عملگرایی پیش برویم این در حالی است که عمل نتیجه‌بخش را نباید فدای شعارهای مردم در جامعه نماییم.

شافعی تاکید کرد: گزارش‌های عملکرد در مورد تولید ملی باید ارائه شود تا مشخص گردد چه افرادی شعار می‌دهند و چه کسانی عمل می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد صادرات به عنوان نوک پیکان توسعه و تولید مطرح است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های بسیار افزایش یافته است، تصریح کرد: چرا از صادرات حرفی به میان نمی‌آوریم باید به صادرات توجه ویژه شود.

شافعی یادآور شد: در سال‌های گذشته برنامه‌هایی در مورد تولید تدوین شد اما اثرات مثبت زیادی دیده نمی‌شود در این خصوص باید چاره‌اندیشی صورت گیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی عنوان کرد: ما نباید در ساختار مریض و ناکارآمد فعالیت کنیم اگر در این خصوص اندیشه‌ای صورت نگیرد به تولید پایدار نخواهیم رسید زیرا در شرایط ویژه تصمیم‌های ویژه‌ای لازم است.

وی با اشاره به اینکه جرائم از 6 درصد به 14 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: چنین وضعیت ویژه‌ای نیازمند تصمیم‌های ویژه است.

شافعی‌ تصریح کرد: سهم تولید از هدفمند کردن یارانه‌ها ارائه داده شد، اما این وضعیت منصفانه‌ای برای تولید در کشور نیست هم‌چنین اعتقاد داریم در واحدهای تولیدی افرادی هستند که به درستی حرکت نکرده‌اند و تسهیلات را به طور صحیح در جای خود به کار نبرده‌اند باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: به نظر می‌رسد واحدهایی که به صورت صادقانه و صحیح فعالیت کرده‌اند نیاز به دوره تنفسی دارند تا دوباره خود را بازیابی و احیا نمایند.

وی ادامه داد: تولید کننده‌هایی که ریشه در این کشور دارند، باید برای دور زدن تحریم‌ها مشارکت و هم‌اندیشی داشته باشند.

شافعی خاطرنشان کرد: کمیسیون حمایت ویژه از تولید ملی بسیار امیدوار کننده است، زیرا افرادی شاخص از مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون حضور دارند.

وی گفت: امیدوارم با هم‌دلی، هم‌فکری وحدت عمل بتوانیم تولید ملی کشور را به سرانجام برسانیم و در مقابل این فشارها مقاومت مردم ایران را نمایان سازیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول