اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

زمان مبارزه با آفت بالشک اراضی باغداری فرا رسید

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: زمان مناسب برای مبارزه علیه نسل دوم آفت بالشک مرکبات فرا رسید.

زمان مبارزه با آفت بالشک اراضی باغداری فرا رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان مازندران، مرتضی ولیپور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب برای مبارزه علیه نسل دوم آفت بالشک مرکبات را از 15 شهریور به‌مدت 3 هفته دانست .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه بر حسب بررسی‌های صورت گرفته روی آمار بیولوژی بالشک مرکبات ارسالی از شهرستان‌های تابعه و هماهنگی با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، زمان مناسب برای مبارزه علیه نسل دوم آفت بالشک مرکبات در استان را از تاریخ 15 شهریور بمدت سه هفته اعلام کرد .

این مسئول با تاکید بر حضور کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت شهرستان‌ها در باغات مرکبات و هماهنگی لازم برای صدور نسخه گیاه پزشکی برای ترغیب باغداران به انجام مبارزه اصولی و به‌موقع در زمان یاد شده خاطرنشان و اضافه کرد: مبارزه با آفات مرکبات در این مرحله باید به‌صورت لکه‌گیری روی درختان آلوده باشد.

ولیپور میزان مصرف روغن امولسیون شوینده را حداقل ممکن یک تا دو لیتر در هزار لیتر همراه با سموم شیمیایی توصیه شده دانست.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان تاکید کرد: در صورت افزایش درجه حرارت هوا به بیش از 33 درجه سانتیگراد، از مصرف روغن امولسیون شوینده خودداری و از مصرف کودهای شیمیایی همراه با سموم اجتناب شود.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول