اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تاکنون 3500 نفر درخواست تسهیلات بخش کشاورزی کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون 3 هزار و 500 نفر کارآفرین در بخش کشاورزی درخواست اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی را به کارگروه ارائه کردند.

تاکنون 3500 نفر درخواست تسهیلات بخش کشاورزی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در بیستمین جلسه کارگروه بخش کشاورزی در اردبیل که با حضور اعضا در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در 19 جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی که 204 جلسه ستاد اجرایی توسعه در شهرستان‌ها نیز برگزار شده علاوه بر دریافت درخواست متقاضیان اقدام به تشکیل کمیته‌های متعدد در توسعه جدی بخش کشاورزی کردیم.

وی از شکل‌گیری کمیته ارزشیابی، نظارت، تخصصی آب و زمین، استعدادیابی در قالب این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: این کمیته‌ها فعالیتشان را به جد دنبال می‌کنند تا طرح‌ها را با اولویت و شاخص‌های در نظر گرفته شده به بانک‌ها معرفی کنند و گزارش عملکرد نیز هر 15 روز یک‌بار به ستاد اجرایی استان ارسال می‌شود.

عبدایمانی با اشاره به واگذاری اراضی مستعد ملی، شناسایی طرح‌های راکد و نیمه‌فعال و همچنین پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی به همت این کمیته‌های پویا و فعال خاطرنشان کرد: در 15 مرحله بیش از 2 هزار و 272 پرونده اشتغالزایی در این بخش با کارآفرینی 2 هزار و 733 نفر به کارگروه واصل شده است.

این مسئول تسهیلات پرداختی در این 15 مرحله را 83 میلیارد و 151 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ‌در مرحله پانزدهم نیز 478 طرح با اشتغالزایی 501 نفر و پرداخت تسهیلات 14 میلیارد و 120 میلیون تومان مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

وی این طرح‌ها را شامل توسعه باغ، پرورش محصولات گلخانه‌ای، پرواربندی بره، گاو شیری و گوساله، توسعه دامداری‌های مدرن، پرورش زنبور عسل، توسعه و تجهیز مکانیزاسیون بخش کشاورزی و تولید کود عالی اعلام کرد و بیان داشت: همه این مجموعه‌ها در بالا بردن ظرفیت اشتغال این بخش بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه تاکنون 5 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است، اضافه کرد: ما در مصوب کردن طرح‌ها و ارسال پرونده‌ها به بانک با هیچ مانعی روبه‌رو نیستیم.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود ضرورت همکاری و حمایت بانک‌ها را یادآور شد و گفت: هرچند بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات کارگشای بخش کشاورزی بودند اما برخی موانع موجود بایستی برطرف شود.

وی به پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های توسعه و نوسازی ادوات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در سطح استان 17 هزار دستگاه ادوات کشاورزی و کمباین وجود دارد که به طور متوسط از عمر 13 سال برخوردار هستند که در این زمینه برای نوسازی ناوگان باید جذب سرمایه‌ها به شکل معقول انجام شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول