اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در حوزه کشاورزی توسعه یابد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توسعه بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در حوزه کشاورزی ضروری است.

بنگاه‌های زودبازده اقتصادی در حوزه کشاورزی توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده عصر امروز در جمع اعضای کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: از جمله آسیب‌های توسعه نامتوازن و غیرکارشناسانه بنگاه‌های زودبازده اقتصادی، عدم احراز اهلیت این بنگاه‌ها است که باید مسئولان امر توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

وی با اشاره به نقش بسته‌بندی در بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی افزود: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد استان و کشور، تولید کیفی و بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

جلال‌زاده اضافه کرد: بسته‌بندی مناسب محصولات مختلف کشاورزی و افزایش تنوع بسته‌بندی به ویژه محصولات شاخص استان در بازاریابی و صادرات محصولات به داخل و خارج کشور نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه محور توسعه در آذربایجان‌غربی کشاورزی است، اظهار داشت: عرقیات گیاهان دارویی شامل بیدمشک، بادرنجبویه، تخمه آفتابگردان آجیلی، عسل، انگور و سیب به عنوان محصولات مزیت‌دار استان هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این محصولات و دیگر تولیدات شاخص استان زمینه‌های زیادی برای صادرات دارند که لازم است تولید کیفی و بسته‌بندی مناسب و متنوع آنها مورد توجه بخش تولید و بازرگانی باشد.

جلال‌زاده افزود: در تصویب بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باید توجه به نیازهای استان مورد تاکید قرار گیرد.

وی در ادامه بر تقویت نظارت‌ها بر اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی در استان تاکید و تصریح کرد: تقویت نظارت‌ها به منزله عدم اطمینان و اعتماد به افراد در حوزه‌های مختلف نیست بلکه باعث سرعت گرفتن روند اجرایی پروژه‌های مختلف کشاورزی می‌شود.

در پایان این جلسه 560 میلیارد ریال برای سه حوزه شیلات، دام و طیور و اتمام سردخانه‌های نیمه‌تمام استان اختصاص یافت.

بر اساس این مصوبه 100 میلیارد ریال برای اتمام سردخانه‌های نیمه‌تمام استان، 100 میلیارد ریال برای 75 مزرعه پرورش ماهی با اشتغال 309 نفر و 220 میلیارد ریال برای دام و طیور قرار می‌گیرد.

در این مصوبه همچنین مقرر شد 20 میلیارد ریال برای طرح‌های زیر 300 میلیون ریال سرمایه‌گذاری و 200 میلیارد ریال برای طرح‌های بالای 300 میلیون ریال سرمایه‌گذاری و بیش از 130 میلیارد ریال نیز برای ساماندهی، اصلاح ساختار و بهینه‌سازی مصرف سوخت بخش طیور استان اختصاص یابد.

اختصاص 6 میلیارد ریال برای خرید سه دستگاه ضد تگرگ برای نصب مناطق تگرگ‌خیز استان نیز از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول