اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره امور آب اسدآباد:

نصب کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های کشاورزی الزامی است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور آب اسدآباد گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت نصب کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های کشاورزی الزامی است.

نصب کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‌های کشاورزی الزامی است

مجید راشدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به بحران‌ها و چالش‌های نگران‌کننده در زمینه کمبود آب و استفاده بی‌رویه از منابع آبی، اظهار داشت: برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی با خطر افت دائم سطح آب زیرزمینی و تخریب منابع آب سال‌هاست که گریبان‌گیر کشور است.

وی ادامه داد: در این راستا اقداماتی صورت گرفته که نتیجه مطلوبی نداشته به طوری که بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی صدمات جبران‌نشدنی به این منابع ارزشمند ملی وارد کرده است.

مدیر اداره امور آب شهرستان اسدآباد منابع آب را یک امانت الهی خواند و اظهار داشت: جنگ آینده در دنیا بر سر انرژی است که در این میان حفظ آب به عنوان یکی از منابع انرژی و حیاتی بشر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

راشدی در ادامه حفظ منابع آب و مصرف بهینه آن را وظیفه همگانی دانست و گفت: حفظ کیفیت و کمیت منابع آب برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی یک فرآیند مهم است که به منظور ترویج فرهنگ صحیح حفظ و پاسداری از منابع آبی و آموزش روش صحیح مصرف بهینه آب وظیفه‌ای همگانی است.

وی از اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان اسدآباد خبر داد و افزود: هدف اصلی نصب این کنتورها نظارت هوشمند برداشت آب از چاه‌ها با استفاده از نرم‌افزار و نیروی برق و جلوگیری از اضافه برداشت آب است.

مدیر اداره امور آب شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سال‌های قبل به صورت پایلوت و با هزینه دولت 87 دستگاه کنتور آب و برق روی چاه‌های کشاورزی نصب شده است، تصریح کرد: امسال هزینه خرید و نصب این کنتورها بر اساس دستورالعمل به عهده خود کشاورزان است که 2 میلیون تا 3 میلیون تومان هزینه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ما و همه آحاد جامعه به هدف نهایی خود که همان حفظ و پاسداری از منابع آبی و ترویج و آموزش روش صحیح مصرف بهینه آن است، نائل آمده و این امانت الهی را به سلامت در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول