اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر:

زلزله قریب به 95 میلیارد تومان به کشاورزی اهر خسارت زده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: زلزله 94.95 میلیارد تومان به کشاورزی اهر خسارت زده است.

زلزله قریب به 95 میلیارد تومان به کشاورزی اهر خسارت زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، آیت عبادپور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در زلزله 6.2 ریشتری بیست و یکم مرداد ماه 1391 و پس‌لرزه‌های ناشی از آن بالغ بر 95.94 میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان اهر خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، بیشترین خسارت وارده را به بخش دام، طیور و زنبور عسل به میزان 766 هزار و 855 میلیون ریال اعلام کرد.

وی گفت: به بخش آب و خاک و امور زیربنایی 165 هزار و 847 میلیون ریال، بخش زراعت و باغبانی 3 هزار و 246 میلیون ریال و خانه‌باغ‌های احداثی در باغات 7 هزار و 620 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، بیشترین خسارت وارده دیگر را به بخش اماکن دامی و انبار علوفه محصولات کشاورزی اعلام کرد و افزود: با کمک و مساعدت‌های مصوب دولت اماکن دامی مقاوم در برابر زلزله در مناطق خسارت دیده ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه از کشاورزان مناطق زلزله‌زده درخواست کرد تا با همکاری اکیپ‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تکمیل پرونده‌های مربوط برای اخذ تسهیلات بانکی اقدام کنند.

اضافه می‌شود، برابر مصوبه هیئت دولت مبلغ 750 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد برای بازسازی و احداث اماکن دامی به کشاورزان مناطق زلزله‌زده با ضامن زنجیره‌ای پرداخت خواهد شد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول