اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

اختصاص 92 درصد آب به کشاورزی، ضرر بزرگی به منابع آب می‌زند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اختصاص 92 درصد آب به بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی، ضرر جبران‌ناپذیری به منابع آب این استان می‌زند.

اختصاص 92 درصد آب به کشاورزی، ضرر بزرگی به منابع آب می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، محمد حاج‌رسولیها در جمع اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بر نصب تمامی کنتورهای هوشمند آب و برق استان تا انتهای آبان ماه سال جاری تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گزارشی مشتمل بر اطلاعات جغرافیایی، اقلیمی و وضعیت شرکت آب منطقه‌ای استان از لحاظ پرسنلی و مالی ارائه داده و اظهار کرد: در این شرکت تعداد 119 فرد در 84 پست مصوب مشغول به کار هستند.

غلامرضا غلامرضایی افزود: از این تعداد 78 نفر آنها در پست‌های کارشناسی انجام وظیفه می‌کنند و 87 نفر نیز دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

وی گفت: 67 درصد بارندگی در کشور تبخیر می‌شود در حالی که این میزان در استان خراسان جنوبی به 90 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: این مسئله سبب شده که میزان آب تجدیدپذیر استان به 10 درصد برسد در حالیکه میانگین این میزان در سطح کشور 33 درصد محاسبه شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: یک‌هزار و 772 حلقه چاه کشاورزی برقی وجود دارد که در سال 1387، تعداد یک‌هزار و 600 عدد کنتور هوشمند برای تجهیز این چاه‌ها و کنترل میزان برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی خریداری شده است.

محمدعلی نعمت نژاد افزود: تا به حال تعداد یک‌هزار و 58 کنتور در 10 شهرستان استان نصب شده است.

وی با بیان اینکه سرعت نصب کنتورها روند خوبی را در استان طی می‌کند، گفت: قرائت و کنترل میزان برداشت آب چاه‌های کشاورزی تا پایان سال 1391 از طریق این کنتورها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول